در رمزارزها سرمایه گذاری کنیم؟

ایوب ترابی کارشناس رمزارز گفت: بازار رمزارزها امکان رشد دارد و حوزه‌ای نیست که به این زودی پایان یابد زیرا دنیا در حال حرکت به سمت این حوزه است.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ ایوب ترابی، کارشناس رمزارز و امنیت رمزارزها در گفت‌وگوی زنده با صدای بورس به بررسی رمزارز ملی و چالش‌های آن پرداخت.

وی در خصوص رمزارز ملی بیان کرد: ماهیت رمزارز ملی در واقع وابسته به ابزاری برای کنترل توسط دولت‌ها بوده است. رمزارزها زمانی ارزش آفرین هستند که در دست دولت‌ها نباشند.

ترابی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر در بدترین زمان مباحث پولی و بانکی کشور هستیم چون شفاف‌سازی در بانک مرکزی نداشته و آمارها ثبت و دوره‌ای منتشر نمی‌شود در حالی که در کشورهای توسعه یافته تمام گزارش‌ها منتشر شده و افراد می‌توانند بر این اساس سنجشی بر ارزش پول خود داشته باشند. اینکه این آمار در کشور ما اعلام نمی‌شود باعث شده هر لحظه‌ای که اراده کنند ارزش پول را کاهش دهند.


بیشتر بخوانید:

سبزپوشی بزرگان دیجیتال


این کارشناس امنیت رمزارزها ادامه داد: رمزارز ملی زمانی برای کشور ما خوب است که دولت بخواهد از رمزارز ملی به عنوان یک فرصت استفاده کند و ماهیتش این باشد که بتوانیم جریان نقدینگی را در حوزه کریپتوکارنسی کنترل کنیم.

دولت باید ابزاری برای تعریف ماهیت این موضوع داشته باشد و به مردم این اطمینان را بدهد که رمزارز ملی مانند پول ملی بی ارزش نمی‌شود. متاسفانه این مقوله کارشناسی نشده و رئیس کمیسیون مجلس و افراد دیگر در مصاحبه‌های خود مردم را به این موضوع تهیج می‌کنند.

وی در خصوص راه‌اندازی رمزارز ملی بیان کرد: برای راه‌اندازی یک رمزارز شرایط خیلی پیچیده و سخت نیست و بر بسترهای نوین و با استفاده از تکنولوژی می‌توان اعتبار خود را در سطح جهانی وابسته به رمزارزها کرد.

ترابی تصریح کرد: در حال حاضر در نقطه‌ای هستیم که اکثر صرافی‌های معتبر مانع دسترسی کاربران ایرانی می‌شوند و ما در نقل و انتقال دچار مشکل هستیم. برخلاف بورس کشور که کاملا تحت کنترل دولت است، چه بسا اگر سمت کریپتوکارنسی برویم، کنترل اوضاع از دست خود دولت هم خارج شود. نبود قانون و مقررات، مردم را بلاتکلیف کرده و مردم از این بلاتکلیفی ضرر می‌کنند. در حال حاضر نه دولت و نه قوه قضاییه در این مورد هنوز به‌روز نیستند و خیلی از کارها باید صورت بگیرد تا آمادگی‌های لازم به وجود بیاید و گرنه مردم متضرر می‌شوند.
دولت اگر بخواهد کار درستی در این حوزه انجام دهد، باید در بحث حقوقی و قوانین و مقررات وارد عمل شود و هدف صرفا تولید رمزارز نباشد. ما تا وقتی که هدف روشنی نداشته باشیم، نمی‌توانیم برنده این جریان باشیم.

این کارشناس رمزارز گفت: بازار رمزارزها امکان رشد دارد و حوزه‌ای نیست که به این زودی پایان یابد زیرا دنیا در حال حرکت به سمت این حوزه است.

وی در انتها تاکید کرد: افراد حتما قبل از خرید رمزارز روی تیم تولیدکننده و حامی آن مطالعه داشته باشند و بدون دانش وارد نشوند و سرمایه خود را به سمت رمزارزی که شناختی از آن ندارند، روانه نکنند.

کد خبر 443348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =