صنعت خودرو با ۹ محور متحول می‌شود

سکان‌دار جدید وزارت صمت از روزهای آغاز کار خود تغییراتی در ساز و کار عملکرد و چارچوب سازمانی این وزارتخانه ایجاد کرده است.

به گزارش صدای بورس، روند تغییرات در ساختار سازمانی وزارت صمت بر چند معاونت اعمال شده و با توجه اظهارات جدید وزیر صمت این روند ادامه دار خواهد شد بود.تغییراتی که با صحبت‌های اخیر فاطمی امین ادامه دار شده و به چارتی که تصویر آن روزهای گذشته منتشر شده است ختم شده است. او روز گذشته نیز حکم تعدادی از معاونانش را نیز بر اساس همین چارت سازمانی صادر کرده است.

تغییر ساختار با محوریت رصد زنجیره بازار/صنعت خودرو با ۹ محور متحول می‌شود

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در نشست هم اندیشی مدیران رسانه که به میزبانی وزارت صمت برگزار شد گفت: گزارش عملکرد وزارتخانه را به صورت مداوم و منظم هر سه ماه یکبار ارائه خواهیم داد که در همین راستا گزارش عملکرد فصل پاییز (سه ماهه) به زودی منتشر و در دسترس عموم قرار می گیرد.

به دنبال نوع جدیدی از حکمرانی در وزارت صمت هستیم

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم وزارتخانه ای شفاف و پاسخگو داشته باشیم، تاکید کرد: می خواهیم نوع جدیدی از حکمرانی را تعریف و پیاده سازی نماییم که در این نوع جدید از نظرات رسانه، نخبگان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.

رونمایی از برنامه تحولی صنعت خودرو در ۹ محور به زودی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که تمامی چالش ها و راهکارهای آن را در بر می گیرد و این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

فاطمی امین همچنین تصریح کرد: سازوکاری برای عرضه کالاهای پایه در بورس کالا مشتمل بر ۲۶ ابزار در نظر گرفته ایم که تمامی حالات (کمبود یا مازاد) این کالاها را در نظر می‌گیرد و با استفاده از یک ماتریس، وضعیت کالاها مشخص می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: با ارائه این ساز و کار رانت‌ها و امضاء‌های طلایی برداشته می‌شود و امورات در قالب یک ساز و کار عملیاتی بدون دخالت دست نظام مند می‌گردد.

وزیر صمت همچنین به موضوع فولاد به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: نوسان دلار این هفته در نوسان فولاد تاثیری نداشت.

فاطمی امین در خصوص کاغذ نیز اضافه کرد: حدود ۶ اقدام برای صنعت کاغذ تدوین شده است که به زودی عملیاتی می‌شود، در این حوزه تعامل بسیار مناسبی با وزارت ارشاد و جهاد کشاورزی نیز داریم.

وی همچنین با بیان اینکه برخی تغییرات ساختاری سبب از بین رفتن بسیاری از خلل می‌گردد، تاکید کرد: باید ساز و کارهای خودسازمانده که نیاز به مداخله‌های مکرر و شائبه دار ندارند، تدوین پیاده سازی و اجرا گردد.

این تغییرات ساختاری از همان ابتدا کلید خورده و برخی از آن‌ها را شاهد بوده ایم. از جمله اولین تغییراتی که در ساختار سازمانی این وزارتخانه اعمال شد اصلاح ساختاری در سازمان توسعه تجارت بود.

اصلاح ساختار سازمان توسعه تجارت در دو حوزه

علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: اصلاح ساختار سازمان توسعه تجارت در دو حوزه پیگیری می‌شود. یکی از بحث‌های آن موضوعی بود که آقای وزیر در اجرای آن کمک و همراه بودند و مجموعه‌هایی که به حوزه تجارت بین‌الملل ارتباط داشت از جمله صندوق ضمانت صادرات، شرکت نمایشگاه‌ها و دفتر مقررات صادرات و واردات به زیر مجموعه سازمان توسعه تجارت منتقل شدند.

او ادامه داد: در این شرایط ما یک فرماندهی واحد را در حوزه تجارت و موضوع صادرات داریم که در همین مدت کوتاه هم فواید خود را به ما نشان داده است.

بعد از سازمان توسعه تجارت نوبت به معاونت صنایع و بخشی از سازوکار کنترل بازار رسید. بنا شد تا بخشی از مسئولیت‌های کنترل بازار به دفاتر تخصصی زیر مجموعه معاونت صنایع منتقل شود؛ به عبارتی بنا شد تا بخشی از کنترل بازار از طریق کنترل تولید مدیریت شود و دفاتر تخصصی مسئول کنترل بازار محصولات تولیدی خود باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موج تغییرات چارت سازمانی بین معاونت‌های وزارت صمت در جریان است و از ابتدای استقرار دولت جدید ادامه داشته است. با توجه به تاکید فاطمی امین بر تغییرات بیشتر در ساختار سازمانی وزارت صمت این روند در سایر معاونت‌ها هم ادامه دار خواهد شد.

کد خبر 443239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =