کاهش ۲۳هزار واحدی شاخص / حقوقی ها ۵۲۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۱ آذرماه، با کاهش حدود ۲۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، افت ۱۹هزار و ۲۷۲واحدی (۱.۴درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۲۵هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز با کاهش ۱.۳درصدی مواجه شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به هزار و ۴۲۰میلیارد رسید.

نمادهای فملی، فارس و فولاد بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


بیشتر بخوانید:

«آگاه» در دسترس است

با قطعی سامانه‌های معاملاتی در ظهر امروز مورخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰، بسیاری از کارگزاری‌های کشور از دسترس خارج شدند.

ظهر امروز به دلیل قطعی برق در شرکت دیتا سنتر تبیان اکثر کارگزاری‌های کشور که از این دیتاسنتر برای انجام معاملات استفاده می‌کردند از دسترس کاربران خارج شدند. این اتفاق باعث شد دسترسی بسیاری از معامله‌گران بورس بر معاملات سهام و اوراق قطع شود و امکان انجام معاملات برای مشتریان فراهم نباشد.

کارگزاری آگاه به‌ عنوان یکی از برترین کارگزاری‌های کشور، با پیش‌بینی این اتفاق و انتقال سرورهای معاملات از دیتاسنتر تبیان به دیتاسنتر جایگزین از بروز اختلال در سامانه معاملاتی خود جلوگیری کرد. هم‌اکنون مشتریان کارگزاری آگاه به سامانه معاملاتی آساتریدر آگاه دسترسی کامل دارند و امکان انجام معامله در این کارگزاری میسر است.


در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۶درصد یعنی ۷۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۵درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «لاستیک و پلاستیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد خودرو، خساپا و برکت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به خمحور، دشیمی و سغدیر معطوف بود.
مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ایران‌ خودرو معادل ۶۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی تولید محور خودرو با برتری سه میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۶۰میلیارد تومان بود.
کد خبر 442845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =