بودجه ۱۴۰۱، بدون کسری بسته شد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: استقراض نکردن ار بانک مرکزی، بودجه بدون کسری و کنترل هزینه های جاری، کنترل اضافه برداشت بانک‌های از بانک مرکزی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

به گزارش صدای بورس، هادی قوامی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برنامه محوری یکی از فرصت‌های پیش روی لایحه ۱۴۰۱ است، گفت: نتیجه‌گرا و نظارت پذیر بودن از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ است.

قوامی، در برنامه "تیتر امشب" با بیان اینکه اساسی‌ترین، فنی‌ترین و مهم‌ترین مرحله بودجه‌ریزی؛ تهیه، تنظیم و پیشنهاد لایحه بودجه است، گفت: دولت سیزدهم در ارائه نخستین بودجه خود تلاش کرده است اصلاح ساختار لایحه بودجه ۱۴۰۱ را انجام دهد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در بودجه‌های سال‌های گذشته وجود داشت، نمایندگان در مسیر تغییر رویکرد بودجه به دولت کمک کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برنامه محوری یکی از فرصت‌های پیش روی لایحه ۱۴۰۱ است، گفت: نتیجه‌گرا و نظارت پذیر بودن از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ است.

قوامی بیان کرد: با کنترل رشد هزینه‌ها، نرخ تورم کنترل می‌شود و توان خرید مردم را افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید:

تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۱ در دولت


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: استقراض نکردن ار بانک مرکزی، بودجه بدون کسری و کنترل هزینه های جاری، کنترل اضافه برداشت بانک‌های از بانک مرکزی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

وحید شقاقی، کارشناس مسائل اقتصادی هم گفت: باید تلاش کرد نظام بودجه‌ریزی برنامه‌محور، عملیاتی و هدفمند شود و نظام بودجه‌ریزی با حداقل کسری تنظیم شود.

وی افزود: شفافیت، انضباط مالی، کاهش کسری بودجه از کارهای انقلابی در بودجه ریزی است و با توجه به منتشر شدن اعداد غیر رسمی در سال آینده کسری بودجه حداقلی را شاهد خواهیم بود.

شقاقی با تأکید بر اینکه هدفمند و برنامه محور نبودن در بودجه‌ریزی از اصلی‌ترین مباحث سال‌های گذشته بوده است، گفت: در دهه گذشته نتوانستیم از نظام بودجه‌ریزی برای رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری استفاده کنیم. میانگین رشد اقتصادی دهه ۹۰، صفر درصد و میانگین رشد انباشت سرمایه منهای ۴.۵ درصد شد.

به گزارش تسنیم، کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: از سه سال گذشته اقتصاد ایران وارد مرحله فرسایش شده یعنی رشد هزینه‌های جبران استهلاک بیشتر از رشد سرمایه‌گذاری است.

کد خبر 442831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =