احداث نیروگاه 10 هزار مگاواتی صنایع

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع گفت: برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع حدود ۵ میلیارد یورو معادل حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، افزایش ۳۰ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی کشور یکی از برنامه‌هایی است که علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم آن را اعلام کرد و براساس آن مقرر شد که احداث ۱۰ هزار مگاوات آن توسط صنایع انجام شود.

بر این اساس و با هدف اجرایی شدن این هدف، ۱۹ مهرماه امسال وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهمنامه‌ای را به امضا رساندند که بر اساس آن صنایع بزرگ کشور می‌توانند برای تامین نیازهای برقی خود برای احداث نیروگاه اقدام کنند.

اکنون و با گذشت بیش از یکصد روز از آغاز به کار دولت سیزدهم و بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، سید زمان حسینی، مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع اعلام کرد: سرمایه‌گذاری این بخش توسط سرمایه‌گذاران صنعتی و معدنی کشور انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صنایع معدنی شامل صنایع تولید فولاد، مس و آلومینیوم است که در ۱۴ پروژه و با هدف تامین برق پایدار و مستمر برای این صنایع عملیاتی خواهد شد.

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع اظهار کرد: این پروژه‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، مرکزی و هرمزگان احداث خواهد شد.

وی افزود: برای احداث نیروگاه سه مرحله پیشبرد، عملیات اجرایی، تست و سنکرون وجود دارد که مرحله اول قسمت پیشبرد بوده و یک مرحله مقدماتی و مطالعاتی است به عبارتی دیگر در این قسمت احداث نیروگاه از نظر محیط زیست، سوخت، گاز، زمین، آب و سایر مشخصات فنی بررسی می‌شود.

حسینی ادامه داد: با توجه به تاکید وزیر نیرو و اهمیت بالای موضوع تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم و در حال حاضر بعد از گذشت ۵۰ روز از امضای تفاهم‌نامه در دوره پیشبرد برای هر ۱۴ پروژه حدود ۳۷ درصد پیشرفت داشتیم که این رقم در بحث احداث نیروگاه، در مقایسه با گذشته دارای پیشرفت چشمگیری است.

وی گفت: با توجه به پشتیبانی‌هایی که از سوی وزارتخانه‌های نیرو و صمت شده، صنایع معدنی استقبال خوبی از طرح احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:


مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع افزود: با آمادگی برخی شرکت‌های صنعتی و معدنی همچنین با انجام برخی اقدام‌های موازی همزمان با دوره پیشبرد حدود ۶ هزار مگاوات نیروگاه در آستانه انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی است.

به گفته وی، مسئول نظارت بر اجرا و پیگیری امور این تفاهم‌نامه از سوی وزارت صمت، شرکت ایمیدرو و از سوی وزارت نیرو هم شرکت توانیر است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش وزیر نیرو گفت: یکی از برنامه‌های مهم و محوری وزارت نیرو توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی کشور متناسب با تقاضا است و در این خصوص ایجاد ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 442646

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =