افزایش سرمایه شیرین برای سهامداران «وصنعت»

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت خبر از افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی «وصنعت» داد.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ محمدمهدی زردوعی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت در نشست خبری که روز یکشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: در مجمعی که هفته پیش برگزار شد، افزایش سرمایه شرکت مورد تصویب قرار گرفت.

بر این اساس، سرمایه فعلی شرکت که در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان است طی این افزایش سرمایه به ۱۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

زردوعی ادامه داد: این افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهد بود و در مرحله انجام است و بدین ترتیب دارایی سهامداران «وصنعت» سه برابر خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

صعود ۸۴۰۰ واحدی شاخص / حقوقی ها ۱۵۰ میلیارد تومان وارد بازار کردند


محمدمهدی زردوعی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت در خصوص عملکرد شرکت اظهار کرد: شرکت در سال گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان سهام و انواع اوراق خریده و همچنین ۲۵۰۰ میلیارد تومان سهام و اوراق نیز به فروش رسانده است و در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان سود خالص برای سهامداران به همراه آورده است.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت طی سه سال گذشته توانسته بالای ۲ هزار میلیارد تومان سود سازی کند که این رقم در مقایسه با عملکرد شرکت در ۱۷ سال اخیر بی سابقه بوده است.

زردوعی تصریح کرد: در مجمعی که برگزار شد به ازای هر سهم ۱۱۹ تومان سود شناسایی شد که ۵۲ درصد آن در ممجمع روز چهارشنبه گذشته بین سهامداران تقسیم شد.

رادمان ربیعی مدیرعامل شرکت ایران-فرانسه نیز در این مراسم بیان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵۰ طرح مورد بررسی قرار گرفته تا فرصت های خوب برای شناسایی شناسایی و ثبت شود.

وی ادامه داد: یکی از شرکت های استارت آپی که مورد بررسی بوده و قرار است وارد فرابورس شود، شرکت تپسی است.

وی افزود:در سال‌های اخیر این شرکت از طریق دو شرکت زیرمجموعه خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیربورسی و اقتصاد دیجیتال نموده‌است. از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های جسورانه در شرکت‌های پونیشا، شیپور، الوپیک، داستان من، چای بالکا و ... را از طریق شرکت ایران فرانسه اشاره نمود. همچنین در راستای حمایت از تولید و صنعت، در شرکت‌های پایانه صادراتی گلشن‌آرا، شرکت صنایع سیمان گیلان سبز و همچنین در حوزه فرهنگ، مؤسسه محتوانگاران نوآور طرفداری سرمایه‌گذاری کرده است.

کد خبر 442484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =