تحلیل گزارش آبان‌ماه ارزش بازار پرتفوی بورسی

ارزش بازار پرتفوی بورسی در انتهای آبان ماه ۱۴۰۰ به ۶۱ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل ۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش صدای بورس، پالایش نفت اصفهان با ۱٬۹۷۵ میلیارد تومان، پتروشیمی فن‌آوران با ۱٬۱۰۳ میلیارد تومان*، پتروشیمی جم با ۸۸۷ میلیارد تومان و پتروشیمی خارک با ۸۷۷ میلیارد تومان کاهش، بیشترین سهم را در کاهش ارزش بازار پرتفوی بورسی وصندوق در آبان ماه داشته اند.

در راستای اهداف مدیریت وجه نقد و ایجاد مازاد بازدهی نسبت به نرخ سود سپرده بانکی، مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان واحدهای ETF (صندوق اعتماد، صندوق درآمد ثابت کیان و آوای فردای زاگرس) در آبان‌ماه خریداری شده است که در انتهای ماه نیز مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از واحدهای صندوق های خریداری شده واگذار شده است.

NAV

ارزش خالص دارایی‌های شرکت به تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در جدول زیر محاسبه شده است. بر اساس ارزش خالص هر سهم نسبت P/NAV شرکت هم‌اکنون در محدوده ۴۳ درصد است.

ارقام به میلیون ریال

شرح

بورسی ۳۰ آبان ۱۴۰۰

غیربورسی

جمع

ارزش روز

۶۱۵,۷۶۳,۵۱۰

۵۳۵,۷۱۸,۰۰۰

۱,۱۵۱,۴۸۱,۵۱۰

بهای تمام شده

۶۰,۲۴۹,۶۲۱

۱۸,۹۱۷,۷۳۱

۷۹,۱۶۷,۳۵۲

ارزش افزوده

۵۵۵,۵۱۳,۸۸۹

۵۱۶,۸۰۰,۲۶۹

۱,۰۷۲,۳۱۴,۱۵۸

حقوق صاحبان سهام ۳۰ خرداد ۴۰۰

۱۱۱,۰۲۵,۵۷۷

سود تقسیمی بعد از ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

۳۵,۴۰۶,۷۷۴

ارزش خالص دارایی ها ۳۰ مهر ۱۴۰۰

۱,۲۱۸,۷۴۶,۵۰۹

سرمایه

۴۰,۷۷۰,۰۰۰

خالص ارزش هر سهم

۲۹,۸۹۳

قیمت هر سهم

۱۲,۸۳۰

P/NAV

۴۳%

سایر نکات

  • افزایش سرمایه وصندوق از مبلغ ۲٬۷۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۴٬۰۷۷ میلیارد تومان با برگزاری مجمع فوق‌العاده شرکت صورت پذیرفت.
  • رشد چشمگیر قیمت اوره پتانسیل سودآوری شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است.

* با وجود روند کلی صعودی سهم در آبان‌ماه به دلیل اختلاف قیمت حدود ۳۰۰-۵۰۰ تومانی سهم با حق ‌تقدم‌ بعد از افزایش سرمایه حدود ۳۰۰۰ درصدی، ارزش سهم در پرتفوی بورسی با کاهش ۱٬۱۰۳ میلیارد تومانی مواجه شده است.

کد خبر 442482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =