۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
بلاتکلیفی بورس های جهانی

شاخص های مهم بورسی در آسیا جهش و در آمریکا و اروپا ریزش کردند.

به گزارش صدای بورس، کاهش نرخ بیکاری در کشورهای مختلف باعث امیدواری فعالان بورسی به خروج سریع تر از بحران کرونا شده است.

طبق انتظارات تحلیلگران بازار کار، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه نوامبر باز هم کاهشی شد و رقم ۴.۲ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که ۰.۴ درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول ۲۲ ماه اخیر است. از آوریل پارسال که نرخ بیکاری آمریکا با رسیدن به ۱۴.۸ درصد رکوردشکنی کرد، روند نزولی نرخ بیکاری آمریکا ادامه داشته است.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص‌ها نزولی بودند؛ تا جایی که دو شاخص هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۵۸۰.۰۸ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۸۴ درصد ریزش تا سطح ۴۵۳۸.۴۳ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۹۲ درصد کاهش در سطح ۱۵ هزار و ۸۵.۴۷ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

ویروس ریزش به بورس‌های جهانی رسید!


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۲۱.۳۲ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۶۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۱۶۹.۹۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۴۴ درصدی در سطح ۶۷۶۵.۵۲ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۷۱ درصد پایین رفت و به ۸۲۴۱.۷۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۱.۰۰ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۲۹.۵۷ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۰۹ درصد پایین رفت و در سطح ۲۳ هزار و ۷۶۶.۶۹ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" افزایش ۰.۹۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۰۱.۰۲ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۲ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۲۴۱.۱۷ واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش ایسنا، در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 442438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =