خبر خوب وزیر اقتصاد برای واحد های تولیدی

وزیر اقتصاد گفت: مهلت بخشش جرایم دیرکرد تسهیلات واحدهای تولیدی تا پایان امسال تمدید شد.

به گزارش صدای بورس، امروز به مناسبت روز ملی بیمه بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه در محل مرکز همایش‌های دانشگاه الزهرا(س) با حضور محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی ودارایی و رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران شرکت‌های بیمه برگزار شد.

وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی که به خاطر کرونا تعطیل شدند تا پایان شهریور ماه مشمول بخشش جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی بودند که با تصویب ستاد ملی کرونا این مهلت برای آخرین بار تا پایان اسفند ۱۴۰۰ تمدید شد.

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد: بانک مرکزی در ابلاغ این دستورالعمل تسریع کند تا تولیدکنندگانی که از این مصوبه بهره‌مند نشدند از جرایم بانکی بخشوده شوند؛ به تولیدکنندگان و سایر بدهکاران بانکی که اصل بدهی بانکی خود را بپردازند، به خاطر مشکلات کرونا جرائم دیرکرد آنها بخشیده می‌شد.

وی گفت: وزارت اقتصاد در ۲۴ شهریورماه با ستاد ملی کرونا نامه‌نگاری کرد که به خاطر ادامه شرایط کرونایی بخشش جرائم دیرکرد تا پایان سال تمدید شود که خوشبختانه ستاد ملی مقابله با کرونا هفته قبل موافقت کرد که این بخشودگی جرائم تا پایان اسفند ۱۴۰۰ برای آخرین بار تمدید شود.

وزیر اقتصاد از تولیدکنندگان خواست مدارک مورد نیاز را سریعا به بانک‌ها تحویل دهند و همچنین به بانک مرکزی دستور داد که ابلاغ این مصوبه را سریعا به بانک‌ها انجام دهد تا روند بخشودگی جرائم زودتر اعمال شود.

خاندوزی گفت: باید بیمه‌گری هوشمند در کشور راه‌اندازی شود و بیمه براساس ریسک در کشور اجرا شود.


بیشتر بخوانید:

اوراق بیمه‌ای به زودی در بازار سرمایه قابل معامله می‌شود


وی همچنین گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی به زودی ابلاغ و راه‌اندازی می‌شود و کشور در مقابل حوادث مختلف بیمه خواهد شد.

به گفته وزیر اقتصاد، یک مدیر بیمه‌ای گفته بود که شرکت‌های بیمه در مقابل فرونشست زمین ساختمان‌ها را نمی‌تواند بیمه کند که این سخن از لحاظ اکچوئری و ضرائب بیمه درست است اما به زودی صندوق حوادث طبیعی در کشور راه‌اندازی می‌شود که همه این موارد را می‌تواند پوشش دهد.

خاندوزی همچنین اضافه کرد: بخشی از مخاطبان صنعت بیمه، شهروندان اهل تسنن هستند که آنها می‌خواهند از بیمه تکافل استفاده کنند و باید اعتراف کنیم صنعت بیمه ما در این زمینه عقب است و همچنین بلایای طبیعی و تحولات اقلیمی که در کشور روی داده را نمی‌توان نادیده گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: برای تسریع در پرداخت خسارت بیمه‌ها باید سامانه‌های پرداخت بیمه دقیق باشد و در کمترین زمان ممکن انجام شود. لازم است در این زمینه بخش‌های مرتبط با بیمه مانند پزشکی قانونی، ناجا، راه و شهرسازی به صورت برخط با سامانه‌های بیمه در ارتباط باشند تا در حوادث سریعاً پرونده تشکیل و خسارت‌ها پرداخت شود.

به گزارش فارس، وی این را هم گفت: استفاده از فناوری‌های دیجیتال در بیمه مناسب است اما بیمه‌گری ما هوشمند نیست و باید بیمه‌گری مبتنی بر ریسک به معنی واقعی در کشور شکل گیرد.

کد خبر 442429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =