رشد ۸ درصدی ضریب نفوذ بیمه

رئیس پژوهشکده بیمه گفت: ضریب نفوذ بیمه نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته در صورتی که تولید ناخالصی ما کمتر از یک درصد بوده است.

به گزارش صدای بورس، کرد بچه، رئیس پژوهشکده بیمه در نشست خبری امروز (نهم آذرماه) با اصحاب رسانه گفت: ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲/۶ درصد برآورد شده در صورتی که میانگین این شاخص در جهان ۷ درصد است و سهم ایران از حق بیمه جهانی تنها ۲/۲ درصد است.

ضریب نفوذ بیمه نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته در صورتی که تولید ناخالصی ما کمتر از یک درصد بوده است. بیمه مرکزی و شوراهای ناظر باید بر عملکرد و آسیب‌های شبکه فروش نظارت داشته باشند.

کرد بچه در رابطه با اوراق مالی صنعت بیمه در بازار سرمایه و تاثیر آن در بودجه دولت، گفت: در برنامه هفتم توسعه دولت سعی دارد که از بیمه در زمینه فراهم کردن قسمتی از بودجه استفاده کند و اگر این موضوع به یک ابزار تبدیل شود می تواند ریسک سرمایه گذاری در صنعت بیمه را کنترل کند.


بیشتر بخوانید:


۱۳ آذر روز بیمه بوده و هرساله در این روز همایش تخصصی برگزار می شود، در این روز پژهشکده بیمه همه ساله نسبت به جمع آوری آثار مختلف پژوهشی و طرح ها درخصوص بیمه و جایگاه آن در کشور اقدام می کند. همایش امسال شامل ۲۴ پنل در زمینه بیمه خواهد بود.

این همایش با مشارکت نهاد ها تامین مالی خواهد شد. گفته شده است که انجمن ها هزینه های پنل های خود را تامین می کنند. پیش بینی می شود امسال هزینه این همایش حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قنبرزاده، مدیر گروه پژوهشی بیمه های اشخاص و عضو هیات علمی پژوهشکده بیمه نیز در این نشست گفت: تا کنون ۲۸۳ مقاله دریافت شده است که پس از انجام بررسی ها و داوری ها ۶۱ مقاله به صورت ارائه پذیرفته شده اند و از این مقدار ۲۹ مقاله در روز همایش ارائه خواهند شد و از ۲۸۳ مقاله ۶۹ مقاله روستایی دریافت شده است.

کد خبر 442283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =