لیدرهای بازار کدامند؟ / سهامداران به کم قانع شده‌اند

یک کارشناس بازار سرمایه برای این هفته چند گروه صنعتی را به عنوان لیدر معرفی کرد و گفت: در گروه خودرویی ها تحولاتی دیده شده که به نفع این گروه صنعتی است.

صدای بورس - حسین حریریان؛ در هفته قبل تاثیرگذارترین عامل بر بازار رشد نرخ بازدهی اسناد خزانه دولتی بود که با بیش از ۲۵ ytm درصد معاملات را به خود اختصاص داد.

علیرضا صادقی، کارشناس بازار سرمایه با بیان مطلب بالا گفت: بازار هفته دوم آذرماه می تواند با توجه به گزارش های مثبت ماهانه صنایع پیشرو و تثبیت نرخ دلار در اوج چند ماهه گذشته خود از جذابیت لازم برای سبز پوش شدن برخوردار باشد اما نکته مهم نبود تقاضای موثر است که سرمایه گذاران را به کسب حداقلی سود قانع می‌کند.

صادقی ادامه داد: بازار هفته آتی منتظر نتایج مذاکرات وین می‌نشیند و به نظر می رسد با توجه به ارزنده بودن سهام در قیمت‌های های فعلی هر نتیجه ای بدست آید، تحت شرایطی می تواند یکپارچه سبز پوش باشد به نظر می رسد صنایع لیدر می‌توانند دو گروه باشند؛ گروه اول بانکی، بیمه ای و خودرو و گروه دیگر پالایشی و پتروشیمی باشد که چندین هفته است رشد بازار بین این دوگروه دست بدست می‌شود. در این میان اعلام نحوه قیمت‌گذاری خودرو که می‌تواند به نفع خودرو ساز باشد و شانس گروه اولی را برای لیدر بودن هفته آتی بیشتر کرده است.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به معاملات هفته قبل گفت: در هفته ای که گذشت رشد نرخ بازدهی اسناد خزانه جلب توجه کرد به طوری که عمده آنها با بیش از ytm ۲۵ درصد معاملات خود را پایان دادند.

کد خبر 442110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =