۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
در «جمعه سیاه » مراقب باشید

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت:خریداران اینترنتی از حراجی‌های جمعه سیاه باید قبل از پرداخت وجه نسبت به صحت و سلامت اجناس خریداری شده خود اطمینان حاصل کنند.

به گزارش صدای بورس؛ جمعه سیاه در تاریخ خاصی برگزار می شود. برای مردم آمریکا جمعه سیاه بسیار مهم است چراکه در جمعه سیاه می توانند به خرید اجناس مورد نظر با قیمت نازل بپردازند. در کشورهای زیادی ازجمله ایران هم جمعه سیاه باب شده است. پلیس درباره جمعه سیاه برای کاهش کلاهبرداری و جرائم هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به موضوع « حراج جمعه سیاه» اشاره و اظهار داشت: هر سال در روزهای حوالی بلک فرایدی(جمعه سیاه) شاهد شکایت قابل توجهی از مردم به خاطر کلاهبردارهای صورت گرفته در خصوص پرداخت بهای کالای مورد نظر و عدم دریافت کالا یا تقلبی بودن کالای تحویلی به آنها هستیم.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان با ایجاد سایت‌های جعلی و تقلبی، اعتبار دیگر فروشگاه‌های اینترنتی که دارای فعالیتی سالم هستند را زیر سوال برده و از مردم کلاهبرداری می کنند.

وی گفت: این صفحات جعلی از نظر ظاهری کاملاً به درگاه اصلی شبیه بوده و به راحتی اعتماد کاربر را مبنی بر ورود اطلاعات بانکی جلب کرده و شماره کارت، رمز دوم، cvv۲ و تاریخ انقضاء کارت بانکی را به سرقت برده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی قربانی می‌ کند.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد:خریداران اینترنتی از حراجی های جمعه سیاه باید قبل از پرداخت وجه نسبت به صحت و سلامت اجناس خریداری شده خود اطمینان حاصل کنند.


بیشتر بخوانید:

طرح دیگری در چادرملو اجرایی می‌شود


توصیه پلیس فتا در خصوص حراج جمعه سیاه

در چند سال اخیر شاهد برگزاری بلک فرایدی (Black Friday) یا حراج جمعه سیاه در آخرین جمعه ماه نوامبر در ایران هستیم که در ظاهر برخی فروشگاه‌های آنلاین شرکت کننده در این حراج بزرگ و استثنایی روی کالاهایشان تخفیفی سنگین ارائه می‌دهند تا توجه مشتریان را جلب ‌کنند.

به منظور پیشگیری از بروز مشکلات به خاطر کلاهبرداری‌های صورت گرفته در خریدهای آنلاین این حراج‌ها، توصیه می‌کنیم در هنگام خرید اینترنتی و شرکت در اینگونه حراج‌های اینترنتی به نکات زیر توجه کنید:

در حراج جمعه سیاه از کانال ها و شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم خرید نکنید، چراکه تضمینی برای ارائه کالا با همان اصالت و کیفیت معرفی شده وجود ندارد.

از سایت‌های خوش‌نام و معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند برای خریدهای اینترنتی خود استفاده کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ قبل از خرید کالا قیمت واقعی آن را بررسی کنید چرا که قیمت برخی کالاهای حراج شده از قیمت واقعی آن در بازار بالاتر است به عنوان مثال در حراج آنلاین جمعه سیاه کالا تخفیف ۵۰ درصدی خورده اما شاید ۱۰درصد گران‌تر از قیمت بازار باشد.

کد خبر 442019

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =