زمان خرید خودرو فرا رسیده؟/ تکرار تجربه سرمایه گذاری در بورس این بار در بازار خودرو

یک کارشناس بازار خودرو گفت: اگر تصمیم برای خرید خودرو، بر اساس نیاز واقعی است، باید متقاضیان خرید خودرو هر چه سریع‌تر پول خود را تبدیل به خودرو کنند.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ صاحبان سرمایه با این توجیه که اگر یک کالا را الان نخریم، شش ماه دیگر به طور قطع باید با قیمتی چندین برابر بخریم، سرمایه‌های خود را وارد بازارهای مختلف می‌کنند، تعیین تکلیف قیمت گذاری دستوری خودرو و یا عرضه آن در بورس کالا 2 موضوعی است که متقاضیان خرید خودرو را با چالش مواجه کرده، پرسش اصلی اینکه برای خرید خودرو اقدام کنیم یا دست نگه داریم؟

نادر فرخ، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: خودرو ابهامات و حاشیه های بسیاری دارد و به راحتی در مورد آینده این صنعت نمی توان نظر داد.

این فعال صنعت قطعه سازی خودرو با بیان اینکه میزان تولید و عرضه خودرو در بازار، مناسبات بین‌المللی، مراودات بانکی، تورم و تصمیمات کلان دولت از جمله مهمترین موضوعات تاثیر گذار بر تعیین قیمت خودروست، گفت: باید دید دولت با چه ترتیبی می‌خواهد میزان تقاضای خودرو را با این میزان تولید پاسخ داد. اگر میزان تولید پاسخگوی میزان تقاضا نباشد، شاهد افزایش قیمت در خودرو خواهیم بود.

آفت قیمت‌گذاری دستوری

وی با اشاره به آفت قیمت گذاری دستوری، گفت: تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودرو از جمله ابهامات امروز بازار خودروست.

فرخ در ارتباط با تاثیر تورم گفت: تورم، موج تقاضا ایجاد می‌کند بنابراین افراد برای حفظ ارزش پول و دارایی خود تلاش می‌کنند تقاضای خرید خود را برای هر کالایی جلو بیندازند ودر این میان خودرو نیز تافته جدا بافته نیست.

تصمیم برای خریدن یا نخریدن خودرو

وی در پاسخ به این پرسش که آیا زمان خرید خودرو فرارسیده است، گفت: اگر تصمیم برای خرید خودرو، بر اساس نیاز واقعی است، متقاضیان خرید خودرو خرید خود را به انجام رسانند، ضرر نکرده اند. اما خرید خودرو برای سود آوری و سرمایه‌گذاری به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود، چراکه نمی توان تضمین دقیقی روی سود و زیان این نوع سرمایه گذاری داشت.

تکرار تجربه سرمایه گذاری در بورس این بار در خودرو

این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه موضوع خودرو داغ شده، گفت: سرمایه گذاری در خودرو برای سودآوری رفتار هیجانی است. با داغ شدن موضوع خودرو و افزایش تقاضا، امکان دارد دولت به جمع بندی برسد که در مسیر سیاست گذاری کنونی خودرو، تغییر ایجاد کند و تیراژ تولید را بالا ببرد.

فرخ گفت: باید سرمایه گذاری بر اساس مطالعه و بررسی میزان ریسک انجام شود، برخی با سودآور شدن بورس، به شکل هیجانی سرمایه‌های خود را بدون بررسی وارد بورس کردند، اکنون که متضرر شدند به دنبال مقصر هستند.

کد خبر 441954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فری IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    بعضی اظهار نظرها انسان را دچار اعجاب میکند. آقایان میگویند قیمت گذاری دستوری خودرو...عجب...چرا نمی گویند قیمت گذاری انحصاری خودرو. آیا مردم ایران باید هزینه ناکارمدی و بی کفایتی مدیران دولتی شرکت های خودروسازی دولتی از جیب خود بپردازند‌. آقایان میگویند یارانه دولتی فروش خودرو...عجب...شما را بخدا اجازه واردات خودرو بدون عوارض سهمگین گمرکی به کشور بدهید، آن وقت خواهید دانست خودروسازان دخلی دولتی نیازمند یارانه هستن تا ورشکست نشون، نه مردم شریف ایرانزمین.