آژانس، انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران ندید

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: گروسی در دیدار امروز گفت که آژانس هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نکرده است‌.

به گزارش صدای بورس، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس خبری مشترک با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: با گروسی گفت‌وگوهایی برای توسعه همکاری‌ها داشتیم، مسائل فی مابین آژانس و ایران فنی است و مسائل توطئه آمیز در روابط تاثیری نخواهد داشت.

دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح روز سه‌شنبه در ادامه اجرای توافق‌های اخیر با ایران با رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار کرد.اسلامی گفت: گروسی امروز بارها گفت که هیچ انحرافی در مسائل هسته ای ایران مشاهده نکرده و اخبار انحرافی تاثیری ندارد. رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ایران در برنامه هسته ای خود مصمم است.


بیشتر بخوانید:

خطیب‌زاده: امیدوارم سفر گروسی به تهران سازنده باشد


گروسی در این کنفرانس خبری گفت: چند ماه پیش که به ایران آمدم با اسلامی توافق کردیم که دوباره به ایران بیایم و توافقات ما ادامه داشته باشد. من این افتخار را دارم که در چند ساعت آینده به دیدار وزیر خارجه ایران بروم. صحبت‌های امروز فشرده بود و ما با نگاه پیدا کردن زمینه‌های مشترک همکاری‌های خود با ایران را ادامه خواهیم داد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: امروز با اسلامی در مورد موضوعات مختلفی صحبت کردیم از جمله اینکه چشم انداز برنامه هسته‌ای به سمتی برود که با توجه به تغییرات اقلیمی به تولید انرژی‌های پاک برویم. همچنین سرسختانه تلاش می‌کنیم که نشست امروز نتیجه‌گیری مثبتی داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته اسلامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران کمک خواهد کرد که حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته ای تولید کند.

کد خبر 441936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =