۴ پروژه مهم “وصندوق” کدامند؟

مدیر عامل "وصندوق" گفت: شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری ۴ پروژه در دست احداث دارد.

محسن بازارنوی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری درباره این افزایش سرمایه در گفتگو با صدای بورس:

بعد از دوسال افزایش سرمایه ۵۱ درصدی رقم خورد و در این مرحله از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تا ۴ هزار و ۷۷ میلیارد تومان در مجمع امروز به تصویب رسید و از فردا عملیاتی می‌شود.

منابع افزایش سرمایه مبلغی بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که در سال های گذشته صرف خرید سهام و شرکت در افزایش سرمایه تعدادی از شرکت های سرمایه پذیر بورسی شده بود و در اصل منابع از جانب سهامدارعمده کامل پرداخت شده است.

طرح PDHPP که طرحی یک میلیارد یوروی، متعلق به پتروشیمی جم است و "وصندوق" بیش از ۲۲ درصد سهام جم را داراست، ای بی اس ترابر که ۸۰ درصد تکمیل شده و امید است تا آخر سال یا اوایل سال آینده بهره برداری شود، طرح فاز ۲ صبا فولاد خلیج فارس که احیایی یک میلیون و ۷۶۰ هزار تنی است، طرح فولاد اکسین احیا و فولاد سازی و ریخته گری که در انتظار ابلاغ است ودیگر پروژه ها که بعد ازعملیاتی شدن اطلاع رسانی می‌شود.

چالش فعلی، بحث کسری منابع دولت است و باید به طور واضح محل تامین آن مشخص شود که شاید کمی بار کسری این بودجه از دوش بازار کم شود.


بیشتر بخوانید:


امسال قطعی برق در نیمه اول سال و قطعی گاز را هم دیر یا زود رخ می‌دهد برخی از شرکت های زیر مجموعه "وصندوق" با تعطیلی مواجه کرد، در ۶ ماهه دوم نیز مصرف گاز افزایش می‌یابد که برخی از کارخانه ها پتروشیمی مسجد سلیمان یا جم یا بعضی فولادی ها به دلیل مصرف زیاد با مشکل مواجه می‌شوند، امید است با کمترین ضرر از این بحران عبور کنیم.

کد خبر 441919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =