تلاش سازمان بورس برای حذف مداخلات و قیمت گذاری دستوری

با حضور عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان هم اندیشی با سهامداران و فعلان بازار سرمایه برگزار و به پیشنهادات آنان رسیدگی و خبرهای خوشی داده شد.

به گزارش صدای بورس، در جلسه هم اندیشی راهکارهای پیشنهادی جهت عمق بخشی به بازار سرمایه و ارتقای ساختار و روندهای نظارتی که مورد توجه و تایید حاضران قرار گرفت ، ارائه شد به طوری که در روند جلسه به واسطه اشتراک و تطابق بالای پیشنهادات فعالین با برنامه های مدیریت فعلی سازمان مثبت ارزیابی شد.

پیشنهاداتی از قبیل ارتقا سامانه های نظارتی، پشتیبانی های حقوقی، راه های حفظ منافع سهامداران، تلاش برای حذف مداخلات و قیمت گذاری دستوری از مهمترین دغدغه های فعالین بود که مورد تایید دکتر عشقی نیز قرار گرفت. در این جلسه با پیگیری دکتر عشقی و همراهی وزیر اقتصاد، از عدم وارد آمدن هرگونه فشار به نهادهای مالی و صندوق های درآمد ثابت جهت خرید اوراق دولتی داده شد و ادامه دار خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


در همین راستا خزانه داری وزارت اقتصاد با متنوع تر کردن سررسید ها تلاش خواهد کرد ضمن رعایت سقف مجاز فروش اوراق، کشش بازار و ظرفیت چه در بانک ها و چه در بازار سرمایه سنجیده شود و هیچ فشار و اجباری بر هیچ نهادی وارد نیاید و چنانچه منافع اقتصادی نهادها ایجاب کرد اقدام به خرید اوراق کنند.

به گزارش سنا، تلاش سازمان بورس برای حذف مداخلات و قیمت گذاری دستوری و همسو شدن بدنه دولت و معاونت اول ریاست جمهور با این روند از دیگر خبرهای خوش دکتر عشقی برای سهامداران و نمایندگان ایشان بود. تمرکز بر ارتقا ابزارهای بازار سرمایه و موافقت کمیته فقهی با کلیات خرید و فروش تعهدی از دیگر خبرهای خوش این جلسه بود.

در نهایت مقرر شد جلسات مشابه با فعالان بازار و سهامداران به صورت ادواری ادامه دار شود.

کد خبر 441836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =