تجلی با ۳ وجه در فرابورس عرضه می شود

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در نشست خبری تجلی گفت: عرضه تجلی در فرابورس دارای سه وجه عرضه اولیه، افزایش سرمایه و سلب حق تقدم است.

به گزارش صدای بورس؛ نشست خبری معرفی تجلی توسعه معادن و فلزات صبح امروز در سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

امیر حسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در این نشست خبری گفت: یکی از آرزوهای ما در بازار سرمایه این است که نقدینگی را به پروژه ها برسانیم.

وی با بیان اینکه چادرملو شریک استراتژیک ماست، گفت: پی ب ای صنایع معدنی نزدیک به ۲ است. در حال حاضر امکان صادرات سهل و آسان معدن و صنایع معدنی وجود دارد چرا که کاهش ارزش ریال در مقابل دلار باعث شده مزیت صادراتی بسیاری برای صنایع ایجاد شود. در حال حاضر قیمت کامودیتی ها از جمله مس و آهن در حداکثر است .

نادری افزود: درآمد شرکت های معدنی رشد بسیاری داشته که نمونه آن را در هیچ دوره ای نداشتیم. این درآمد باید با هوشمندی به سمت صادرات حرکت کند. خوشنام ترین سهام های بازار سرمایه مربوط به معدن و صنایع معدنی است.

وی با بیان اینکه تجلی دریچه‌ای برای تامین مالی به بازار سرمایه است، گفت: پول و سرمایه مردم باید در پروژه هایی برده شود که بازده مناسب داشته و بالاتر از تورم باشد. مجموعه مدیریت گل گهر و چادر ملو به مجموعه تجلی معادن و فلزات اعتماد کردند و آینده روشنی برای سهام تجلی در فرابورس وجود دارد.
نادری گفت: ابرپروژه انتقال آب با حضور چادرملو انجام و پشتیبان خاصی از سوی وزارتخانه ها انجام شد تا ۲۰ میلیون متر مکعب به فلات مرکزی منتقل شود و مشکل صنایع در این بخش از کشور حل گردد.

عرضه بیش از ۹ میلیارد سهام تجلی در فرابورس

مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در نشست خبری تجلی گفت: عرضه تجلی در فرابورس دارای سه وجه عرضه اولیه، افزایش سرمایه و سلب حق تقدم است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: تجلی اولین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه است، بیش از ۹ میلیارد سهم تجلی (۱۵ درصد از سهام این شرکت) ۲ آذر امسال در فرابورس عرضه می‌شود.

علی اکبری گفت: در نهایت هدف تجلی از این پذیره‌نویسی آن است که مردم را به طور مستقیم در تولید مشارکت دهیم تا بتوانند در طرح‌های مقرون به صرفه با ریسک کم وارد شوند.

وی بیان کرد: این پروژه ها در حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز داشت که ۱۷ درصد متعلق به چادرملو، ۱۷ درصد متعلق به گل گهر و ۵۱ درصد نیز متعلق به معادن و فلزات است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بیان کرد: تجلی در حال حاضر ۵ پروژه در قالب سه شرکت در دست اجرا دارد که در زنجیره ارزش فولاد از معدن تا محصول نهایی را شامل می شود.

وی در ارتباط با دیگر طرح های تجلی بیان کرد: ۴۸ درصد سهام شرکت فولاد سرمد ابرکوه متعلق به تجلی است. فولاد شرق خراسان نیز با ۲.۵ میلیون تن کنسانتره در حال اجراست که سرمایه آن قابل افزایش تا ۵ میلیون تن است. پروژه فولاد غرب ایرانیان با ظرفیت تولید یک میلیون تن گندله تولید از پروژه های مهمی است که تجلی سهامدار آن است مواد اولیه این شرکت را فولاد صبانور تامین می‌کند.

دغدغه آب را رفع می‌کنیم

ناصر تقی زاده، مدیرعامل چادرملو در نشست خبری تجلی بیان کرد: بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه در چادرملو آغاز شده و مشارکت سیستم های مختلف از جمله تجلی را در آن خواهیم داشت.

وی افزود: کشور با خشکسالی مواجه است و یکی از دغدغه های اصلی مقامات عالی کشور تامین آب است. تونل ها و جاده هایی که کشیده شده امکان انتقال آب به فلات مرکزی را فراهم کرده، همچنین ۱۵ متر مکعب آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و خراسان جنوبی به زودی شروع خواهد شد.

کد خبر 441795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =