تحلیل های فراموش شده/ بازار کلاف سردرگم

شرایط این روزهای بازار کلاف سردرگمی است که نشات گرفته از ابهامات مذاکرات و برنامه های اقتصادی دولت از یک طرف و دانش ناکافی در تازه واردان بازارسرمایه و جو رسانه ای نامناسب علیه بازار از طرف دیگر است.

صدای بورس - مژده ابراهیمی، حجم معاملات این روزها خیلی چنگی به دل نمی‌زند و جذابیت‌های قیمتی در بازار در کنار اخبار نسبتا خوب از مذاکرات و پالس هایی مثبت طرف های غربی احتمالا منجر به تقویت تقاضا و کاهش ریسک متصور شده توسط عموم سهامداران خواهد شد و هفته نسبتا مثبتی را در پیش رو داشته باشیم.

مجتبی شهبازی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازارسرمایه برعکس سایر بازارها شاخص‌های قابل اعتماد زیادی دارد. همچنین اگر سرمایه گذاری هوشمندانه رفتار کند و درگیر جو عمومی بازار و رفتارهای جمعی کوتاه مدت نشود، قطعا با گزینه های سرمایه گذاری خیلی خوبی در بازارسرمایه روبرو خواهد شد.

وی افزود: شرایط این روزهای بازار کلاف سردرگمی است که نشات گرفته از ابهامات مذاکرات و برنامه های اقتصادی دولت از یک طرف و نیز عدم تجربه و دانش کافی در تازه واردان بازارسرمایه و جو رسانه ای نامناسب علیه بازار از طرف دیگر است.


بیشتر بخوانید:


شهبازی عنوان کرد: تنها چراغ راهنمای ما در این آشفته بازار تحلیل بنیادی است و در بازاری که سهم‌های با نسبت قیمت به درآمد حدود چهار بسیار است و میانگین p/e بازار حدود شش خواهد بود؛ چرا باید ریسکی متصور باشیم! بازار راه خود را خواهد رفت، ولی برای افراد صبور این فرصت‌ها تبدیل به سود خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: حجم معاملات این روزها خیلی چنگی به دل نمی‌زند و جذابیت‌های قیمتی در بازار در کنار اخبار نسبتا خوب از مذاکرات و پالس هایی مثبت طرف های غربی احتمالا منجر به تقویت تقاضا و کاهش ریسک متصور شده توسط عموم سهامداران خواهد شد و هفته نسبتا مثبتی را در پیش رو داشته باشیم.

به گفته وی با توجه به وضعیت بغرنج سایر بازارهای رقیب قطعا برای نقدینگی افسار گسیخته، یکی از بهترین بازارها بورس است. همچنین سرمایه گذاران باید با تکیه بر تحلیل اقدام به انتخاب یک پرتفوی بهینه از سهام‌های با پتانسیل کنند و خیلی اسیر جو عمومی بازار به دلیل ناپختگی اکثریت تازه وارد بازار نشوند.

کد خبر 441701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =