خروج سرمایه با رفتار سلیقه ای نهاد ناظر / سرمایه گذاران هر روز ناامیدتر از دیروز

رفتار سلیقه‌ای ناظر بازار جز آنکه احتیاط را در دستور کار فعالان بازارسرمایه قرار دهند و باعث خروج سرمایه از بازار شود، هیچ دستاورد دیگری نخواهد داشت.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ بازار فردا همچنان منفی پیش‌بینی می‌شود که به احتمال بسیار زیاد در نیمه دوم منفی بازار شدت بیشتری هم به خود خواهد گرفت.

پیمان حدادی، قائم مقام مدیرعامل کارگزاری دنیای نوین در گفت و گو با صدای بورس گفت: برای بازار فردا انتظار داریم ادامه معاملات امروز را شاهد باشیم و به احتمال بسیار زیاد با کاهش حجم معاملات و قیمت‌های سهام همراه خواهد بود.
وی افزود: انتشار اوراق بدهی دولت به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان در معاملات فردا و عرضه اولیه پیش رو از موضوعاتی است که می توانیم به علل منفی روزهای گذشته اضافه کنیم و عللی از جمله ناهماهنگی در بحث افزایش قیمت خودرو که به شدت به بی‌اعتمادی بازارسرمایه دامن زد. همچنین رفتار سلیقه ناظر بازار از جمله این علل است. از طرفی هم بستن و متوقف شدن متوالی نمادها به علت ظن دستکاری در حالی انجام می‌شود که نماد شرکت بورس تهران با رشد بیش از ۵۰ درصدی بازگشایی می شود این رفتار سلیقه‌ای ناظر بازار جز آن که احتیاط را در دستور کار فعالان بازارسرمایه قرار دهند و باعث خروج سرمایه از بازار سهام شود، هیچ دستاورد دیگری نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید:


حدادی بیان کرد: این روزها بازار سهام به رشد قیمت ارز واکنشی نشان می‌دهد، اما به محض اصلاح قیمت ارز و بازار سهام کاهش قیمت سهم را در دستور کار خود قرار می دهد.
قائم مقام مدیرعامل کارگزاری دنیای نوین عنوان کرد: از نظر تکنیکی نیز شاخص کل بورس، اگر حمایت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست دهد تا کف یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی کاهش خواهد داشت؛ بنابراین معاملات فردا از بعد روانی و ماندگاری شاخص در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نیز بسیار مهم است.
به گفته وی جلسه فردای وزیر اقتصاد رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین برخی از نمایندگان مجلس در خصوص نحوه تامین کسری بودجه نیز برای بازار سهام حائز اهمیت است و در مجموع بازار فردا همچنان منفی پیش‌بینی می‌شود که به احتمال بسیار زیاد در نیمه دوم منفی بازار شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

کد خبر 441503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    مرگ بر شما