رشد بیش از حد نقدینگی به تورم‌ می‌انجامد

حسین عبده تبریزی، کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: تمام مقامات کشور از رابطه کسری بودجه و میزان نقدینگی مطلع هستند.

حسین عبده تبریزی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس:

همایش‌های در زمینه تامین مالی در کشور بسیار نیاز است و در ۴ برگزاری این همایش ها به ابعاد مختلف تامین مالی رسیدگی شده است.

چهارمین همایش این مجموعه در مورد صندوق های سرمایه گذاری خصوصی یا سهامی های خاص بود و ابعاد مختلف آن از نظر مقررات، اجرا و مشکلات اجرا و نتایج آن بر اقتصاد بررسی می‌کند.

ارایه در بخش اقتصاد ارزیابی بسیار دقیقی از بحث رشد و رکود در بحث جهان و ایران شد معتقد بودند که به خاطر رشد زیاد قیمت زیاد دارایی های سرمایه‌ای در طول ۲ سال گذشته رشد این قیمت ها در بازراهای مالی در یک سال آینده بطئی است.

در طول یک سال گذشته رشد از تورم عقب افتاد چون تورم ۵۰ درصد بود اما بازار سرمایه یا ملک ۵۰ درصد رشد نداشت به همین ترتیب تیمور رحمانی متصور بودند که در یک سال آینده هم این اتفاق رخ دهد. در صورت وجود کسری بودجه محل تامین این بودجه مهم است یعنی نقدینگی تحت تاثیر کسری بودجه است و تمام مقامات کشور از رابطه کسری بودجه و میزان نقدینگی مطلع هستند.

اگر نقدینگی بیش از تولید کالا و خدمات رشد کند طبعا به تورم می‌انجامد و تورم عامل بسیار بدی در توزیع است و افراد خاص از آن مرتفع و عامه مردم زیان می‌بینند بنابراین کشورها از تورم فراری هستند و توانستند تورم را کنترل کنند. در کشور ما با وجود تاکید مقامات حاصل نشده است اما امید است که کنترل تورم محقق ش

کد خبر 441486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =