ریشه مشکلات در قیمت گذاری دستوری است

حسین انصاری، مدیر گروه قوای محرکه کروز یکی از مهمترین چالش‌های قطعه سازی کشور را بی‌اعتمادی به صنعت قطعه سازی دانست.

حسین انصاری، مدیر گروه قوای محرکه کروز در گفت‌وگو با صدای بورس:

یکی از مهمترین چالش‌های قطعه سازی کشور عدم اعتماد به صنعت قطعه سازی است؛ به این معنا که یک سری قابلیت‌ها از نظر دانشی، تکنولوژیکی و تولیدی وجود دارد اما آن طور که باید و شاید به قطعه سازی اعتماد نمی‌شود.
از صنعت قطعه سازی حمایت نمی‌شود، شرکت‌هایی همچون کروز که داخلی سازی محصولات را انجام می‌دهد، بایستی حداقل بتواند مواد اولیه‌ مورد نیاز خود را تامین کنند و در این مسیر حمایت شوند. اما متاسفانه در برخی موارد نه تنها حمایت وجود ندارند، بلکه برعکس آن نیز رخ می‌دهد.
شرکت‌های مختلف در ارتباط با تامین منابع مورد نیاز خود مشکل دارند، کروز نیز مشکلاتی همچون تامین نقدینگی و منابع مالی دارد.
میزان بدهی‌های خودروسازان بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد می‌شود، باید مشکلات نقدینگی حل شود، ریشه این مشکلات در قیمت گذاری دستوری است که باید حل شود.

عرضه خودرو در بورس کالا می تواند به واقعی شدن قیمت‌ها، بهبود نقدینگی، آزاد سازی قیمت‌ها کمک کند و باعث فاصله گرفتن از قیمت گذاری دستوری شود. در نگاه اول بررسی، این بورسی شدن می‌تواند در مسیر بهبود نقدینگی و نهایتا تکمیل زنجیره تامین هم کمک کند، البته باید این موضوع از جهات مختلف بررسی شود.

کد خبر 441313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =