۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کرونا، دلار را صعودی کرد

ارزش دلار مقابل ارزهای مهم دیگر در دنیا بالا رفت.

به گزارش صدای بورس، وضعیت کرونا در اروپا نسبت به بیشتر کشورهای جهان وخیم تر است و همین مساله نیز باعث افزایش فشار روی یورو مقابل دلار شده است. شمار مبتلایان روزانه در تمامی مناطق جهان به جز اروپا سیر نزولی خود را حفظ کرده است. میزان قربانیان کرونا به ویژه در بین اقتصادهای بزرگ نظیر انگلیس مجددا رو به افزایش است. از سوی دیگر کمیسیون اروپا اعلام کرد انتظار دارد متوسط رشد اقتصادی امسال کشورهای عضو اتحادیه اروپا معادل پنج درصد باشد.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۵.۱۷۵ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار در این گزارشات، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگیت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۵ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:

روز کم نوسان دلار


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۳۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۵ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۴۴ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۱۴.۰۷۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۷۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۹۰ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 441271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =