۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
دلار ارزش خود را به رخ کشید

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم در جهان افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس، در خبری خوب برای یورو و اروپا، تا پایان ماه سپتامبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۲ درصد کمتر شده است.

بدین ترتیب پایین ترین نرخ بیکاری آلمان در ۱۸ ماه اخیر به ثبت رسید. طی این مدت شمار بیکاران آلمانی با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در این ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۴ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده است.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۸۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۱۱۲ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در این گزارشات، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:

آمار مثبت از بازار کار اروپا، دلار را پایین کشید


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۶۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۹ دلار مبادله شد. یورو ۱.۰۵ درصد پایین رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۵۶ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱۱۳.۹۰۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۲۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۰۲ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 440586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =