اما و اگرهای یک بازار ناخوش/  پیش‌بینی بازار ۵ آبان۱۴۰۰

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:  به دلیل وجود قیمت های دستوری، نبود نقدینگی و موضوع تحریم‌ها تا پایان سال حالت نوسانی اما رو به رشد رو را  تجربه خواهد کرد.

به گزارش صدای بورس، چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ارزش معاملات بازار سرمایه به ۳,۶۴۵ میلیارد تومان رسید و ۲۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. بازار سرمایه در پایان هفته گذشته هرچند با شدت خروج سهامداران حقیقی روبرو بود اما بازاری نسبتا متعادل رو تجریه کرد و در نهایت شاخص کل با ۹۵۰۰ واحد رشد به عدد ۱.۳۹۳ رسید.

تعداد نمادهای در صف خرید: 77 نماد | ارزش صف‌های خرید: 310 میلیارد تومان | تعداد نمادهای در صف فروش: ۱31 نماد | ارزش صف‌های فروش: ۵۳۳ میلیارد تومان

اما و اگرهای یک بازار ناخوش/  پیش‌بینی بازار ۵ آبان۱۴۰۰


سهیلا نقی‌پور، مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک صادرات ایران با این مقدمه گفت: یکی از عواملی که احتمال صعود را بالا می‌برد نرخ ارز است که اگر در روزهای آینده روند صعودی داشته باشد و در ادامه گزارش اغلب شرکت‌ها منعکس کننده شرایط مطلوب آنها باشد می توان به ورود تقاضا به بازار امیدوار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: بازار سرمایه به دلیل وجود قیمت های دستوری، نبود نقدینگی و موضوع تحریم ها و از آنجا که بورس ایران همانند تمامی بازار های مالی در جهان تحت تاثیر اخبارها و حواشی آن است تا پایان سال حالت نوسانی اما رو به رشد رو را تجربه خواهد کرد و با توجه به پارامترهای موجود در اقتصاد و بازار سرمایه پیش بینی می‌شود شاخص کل به ۱۸۰۰ واحد برسد.

نقی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از لحاظ تکنیکالی، به طور کلی شاخص کل در شرایط حساسی قرار دارد و نشانه‌های بازگشت روند در اکثر اندیکاتورها دیده‌ نمی‌شود، شاخص کل همچنان در منطقه حمایت استاتیک قرار دارد و همچنین اندیکاتور RSI نیز در در محدوده ۳۵ واحد مورد حمایت قرار گرفته است و احتمال وقوع سناریو کاهش عرضه‌ها نیز وجود دارد.

این فعال بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: سطح تقاضا در گروه فلزات، کانه های فلزی و معدنی ، پالایشی‌ها و شیمیایی‌ها افزایش یابد و شاهد رشد تا ۱۵ هزار واحدی شاخص کل باشیم ضمن اینکه در صورت برداشته شدن تحریم ها، احتمال روند صعودی در صنعت و نماد های حمل و نقلی را خواهیم داشت. در نهایت اکثر سهم ها به دلیل P/E خوبی که نسبت به گروه خود دارند شاهد رشد آنها در آینده ای نزدیک خواهیم بود .

کد خبر 440576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =