تفارس شنبه پذیره نویسی می شود

پذیره نویسی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با نماد "تفارس" روز شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ انجام می‌شود.

به گزارش صدای بورس؛ جواد عشقی نژاد نماینده هیئت موسس شرکت تامین سرمایه خلیج فارس در نشست خبری پذیره نویسی این شرکت گفت: شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان روز شنبه در بازار فرابورس پذیره‌نویسی عام خواهد شد. در روز پذیره نویسی ۴۰ درصد از سهم شرکت به عموم عرضه خواهد شد ‌ و ۶۰‌ درصد دیگر سرمایه توسط سهامداران اصلی شرکت که اتفاقا از یک‌ صنف هستند، تامین می شود.
وی در ادامه افزود: ۴۵ درصد از سهام این شرکت متعلق به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۱۵ درصد دیگر هم متعلق به شرکت مدبران اقتصاد است که می توان گفت عملاً ۶۰ درصد از سهام این شرکت تامین سرمایه متعلق به صنعت پتروشیمی است. امید می رود همانطور که در امیدنامه شرکت آمده سود معقولی در یک دوره پنج ساله برای سرمایه‌گذاران به ارمغان داشته باشد.

عشقی نژاد در پاسخ به اینکه وجه تمایز های تامین سرمایه خلیج‌فارس با سایر شرکت‌های تأمین سرمایه فعال در بازار سرمایه چیست، اعلام کرد: برای اولین بار در ایران مجوز تاسیس شرکت تامین سرمایه به سهامداران صنعتی داده شده و در سال های گذشته مجوز راه‌اندازی شرکت‌های تامین سرمایه عمدتاً به نهادهای مالی داده شده بود.
او ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینجاست که صنعت پتروشیمی طرح های توسعه ای متعددی در دست انجام دارد که ۶۰ درصد این پروژه ها در هلدینگ خلیج فارس و زیرمجموعه های آن، اجرا می شوند. توسعه صنعت پتروشیمی نیاز به منابع مالی دارد و می توان از بازار بزرگ سرمایه برای تامین مالی این صنعت و تسریع در روند اجرای طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی کمک گرفت.
عشقی نژاد با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه خلیج فارس، یک تامین سرمایه تخصصی که انحصارا در اختیار صنعت پتروشیمی قرار داشته باشد نیست،‌افزود: این شرکت تامین سرمایه به سایر بخش‌ها و حوزه‌های صنعتی هم چه در بخش ارزش گذاری و چه در بخش تامین سرمایه، خدمت رسانی خواهد کرد.

نماینده هیئت موسس شرکت تامین سرمایه خلیج فارس گفت: از سال گذشته بازار سرمایه شروعی جدید در فعالیت‌های خود و صدور مجوز نهادهای مالی داشته و تمرکز بر این مهم متناسب با نیاز بازار و اصول و استانداردهای بازار سرمایه، می تواند نتایج مثبت برای این بازار به همراه داشته باشد.

او در پایان تصریح کرد: اقتصاد کشور ما پوست انداخته و اتفاقات جدیدی در آن رخ داده و در بخش بازار سرمایه، شرکت های تامین سرمایه یکی از نقش آفرینان اصلی هستند. در همین راستا شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با دورنمای صنعتی و تمرکز بر جذب سرمایه های خرد و تامین سرمایه مبتنی بر استانداردهای جدید و فارغ از فرآیندهای فرسایشی آماده ورود به بازار سرمایه و خدمت رسانی به فعالان و سرمایه گذاران این بازار است.

کد خبر 440490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مال باخته IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    یک دزدی به دزدی‌های دیگر اضافه شد که پول مردم بیچاره را بسوزانند
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    مثبته نظرم