تاثیر افزایش چند برابری قیمت روی بر سهام

افزایش قمیت جهانی سرب بر روی سودآوری شرکت‌ها و گزارش‌های سه ماهه این شرکت‌ها تاثیر گذار است و مثبت شدن روند سهام این شرکت‌ها را در پی دارد.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه ؛ تغییر قیمت سرب در ۴ ماه رخ داده است. قیمت هر تن سرب ۹۹.۹۸ درصد ِشرکت ملی سرب و روی ایران در بازه زمانی ۴ ماهه از ۶۴ میلیون تومان به بیش از ۸۰ میلیون رسیده است. این موضوع خبر خوبی برای صورت‌های مالی شرکت‌های سربی است، این موضوع باید در صورت‌های مالی و عملکرد شرکت منعکس شود، بقیه شرکت‌های کامودیتی محور نیز وضع به نسبت مشابهی دارند.

رضا مناجاتی، کارشناس بورس کالا در گفت و گو با صدای بورس اظهار کرد: پیش بینی قیمت‌های جهانی روی، سرب، آلومینیوم، مس و محصولات پتروشیمی، صعودی است، گران شدن کامودیتی‌ها در جهان بر قیمت این محصولات در داخل کشور نیز تاثیر گذار است به شکلی که در آلومینیوم، فولاد، مس و سرب شاهد افزایش قیمت چشمگیری بودیم.

تاثیر افزایش چند برابری قیمت روی بر سهام
تحولات قیمتی روی ( جهان)
تاثیر افزایش چند برابری قیمت روی بر سهام
تحولات قیمتی فلز روی در بورس کالا

این کارشناس بورس کالا بیان کرد: قیمت هر تن سرب ۹۹.۹۸ درصد ِشرکت ملی سرب و روی ایران در بازه زمانی ۴ ماهه از ۶۴ میلیون تومان به بیش از ۸۰ میلیون رسیده است.

وی در ارتباط با میزان اثر پذیری فلز روی ایران از قیمت‌های جهانی گفت: بررسی داده های آماری فلز روی نشان می‌دهد به طور معمول ۹۳ درصد قیمت جهانی، قیمت پایه تعیین قیمت داخلی روی است، ولی این اثر گذاری یک لگ یک و یا دو هفتگی دارد. تحولات قیمتی فلز روی در بورس کالا و تحولات قیمتی فلز روی در بازار جهانی در قالب نمودار بالا به طور کامل مشخص است.

مناجاتی بیان کرد: افزایش قمیت جهانی سرب بر روی سودآوری شرکت‌ها و گزارش‌های سه ماهه این شرکت‌ها تاثیر گذار است و مثبت شدن روند سهام این شرکت‌ها را در پی دارد.

کد خبر 440431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =