۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
روز خوب بورس‌های جهانی

بیشتر شاخص‌های مهم بورسی در دنیا صعود کردند.

به گزارش صدای بورس، همزمان با افزایش قابل توجه نرخ تورم در اروپا به ویژه در بخش انرژی و حمل و نقل که رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک مشکل جدی در زنیجره تامین است، فشارها روی بانک مرکزی اروپا برای اعمال نفوذ در بازارهای مالی بالا گرفته است.

تورم بالا و حل نشدن اختلافات اتحادیه با انگلیس بر سر مساله برگزیت در روزهای اخیر به یکی از اصلی ترین دغدغه های معامله گران بورسی اروپایی تبدیل شده و کاهش تمایل به سرمایه گذاری روی سهام پرریسک مشهود است.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۷۴۹.۴۱ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۵۶ درصد صعود تا سطح ۴۵۶۷.۹۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۰۱ درصد افزایش در سطح ۱۵ هزار و ۲۳۸.۳۵ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

کسری بودجه آمریکا، وال استریت را به اغما برد


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۲۲۲.۸۲ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۳۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۵۹۹.۲۳ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۳۱ درصدی در سطح ۶۷۱۲.۸۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۶ درصد بالا رفت و به ۸۹۲۰.۹۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۰.۷۱ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۶۰۰.۴۱ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۴۵ درصد بالا رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۱۳۲.۰۳ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" افزایش ۰.۳۶ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۷۹.۵۲ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۲ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۴۴۱.۰۲ واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش ایسنا، در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 440404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =