۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
روز خوب بورس‌های جهانی

بیشتر شاخص های مهم بورسی در دنیا عملکرد خوبی را تجربه کردند.

به گزارش صدای بورس، دفتر توسعه و تجارت سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد در نیمه نخست سال جاری میلادی حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان به ۸۵۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد افزایش یافته است.

کشورهای توسعه یافته با جذب ۴۲۴ میلیارد دلار از این سرمایه بیشترین سرمایه خارجی را جذب کرده اند. طی بازه زمانی فوق سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آمریکا نسبت به نیمه نخست سال قبل به میزان قابل توجه ۹۰ درصد بیشتر شده است.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۳۹۹.۲۴ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۵۵ درصد صعود تا سطح ۴۵۱۰.۹۸ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۵۷ درصد افزایش در سطح ۱۵ هزار و ۱۰۷.۳۳ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۲۱۷.۵۳ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۱۹ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۵۱۵.۸۳ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۶۶۶۹.۸۵ درصدی در سطح ۶۶۷۳.۱۰ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۰۵ درصد پایین رفت و به ۸۹۹۶.۳۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۶۵ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۲۱۵.۵۲ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۴۹ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۷۸۷.۲۱ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" افزایش ۰.۹۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۲۲.۷۲ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۸ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۳۷۴.۸۵ واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش ایسنا، در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 440186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =