تورم در مرز هشدار/ برای رهایی امیدی هست؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: با ابزارهای مختف کنترل قاچاق، مدریت خروج سرمایه و برنامه‌ریزی بهتر برای اخذ مالیات می‌توان تورم را کنترل کرد.

صدای بورس- محبوبه‌ قرمزچشمه؛ میزان تورم در آمار ها بین ۴۰ تا ۴۲ درصد گزارش شده است، کارشناسان بورسی، میزان تورم را در مرز هشدار عنوان کرده و موقعیت کنونی اقتصاد کشور را خطرناک می‌دانند.

سید کمال سید علی، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با صدای بورس اظهار کرد: تورم مرز هشدار را رد کرده است، اما این تورم قابل کنترل و ابزارهای آن نیز در دست خود ماست.

سید علی با اشاره به تجربه کنترل مقطعی تورم گفت: سال های ۹۲ و ۹۳ تورم کنترل شد و ۳ سال نرخ ارز تقریبا ثابت ماند، البته یکسان سازی نرخ ارز و تک نرخی شدن باید در این دوره انجام می‌شد.


بیشتر بخوانید:


وی افزایش حجم نقدینگی، به فروش نرفتن نفت، اجرایی نشدن خصوصی سازی و سیستم ضعیف دریافت مالیات را عامل تورم عنوان کرد و گفت: با ابزارهای مختف کنترل قاچاق، مدریت خروج سرمایه و برنامه ریزی بهتر برای اخذ مالیات می‌توان تورم را کنترل کرد.

سیدعلی با بیان اینکه مدیریت بحران تورم از عهده مسئولان مملکت بر می‌آید، گفت: عمده مشکلات کنونی به خاطر تحریم هاست در صورت تنش زدایی و روند مثبت مذاکرات مذاکرات، تورم می‌تواند به ۱۵ درصد برسد.

کد خبر 440124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس هشداری IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    کارشناسها میگن تورم در مرز هشدار . رئیس جمهور وزیراقتصاد بانک مرکزی میگن خزانه پره هیچ مشکلی نیست تورم گرانی کنترل میشه حرف کدوم باور کنیم ملت این وسط مانده گیج و گرفتار که چه بکنه آینده چی میشه همه اش استرس نگرانی بعدش هم سکته ایست قلبی مرگ تمام
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    مگه الان مردم درامد دارن که دارید جیب میدوزید واسه مالیات
  • مهدی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    کسایی که سکه و ارز خریدن حالا چوبش رو میخورند . نصف مشکلات مقصر همین افراد بودند که منابع ارزی کشور رو بردن توی بالشت خونه هاشون