چشم از گزارش ها بر ندارید!/ پیش بینی بازار ۲۵ مهر ۱۴۰۰

چشم انداز مذاکرات هسته ای در کنار قیمت های جهانی و نرخ سود بانکی نقش قابل توجه ای در روند آتی بازار ایفا می‌کنند. 

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ دلیل عمده رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص کل را می توان در رشد قابل توجه قیمت کامودیتی ها دانست و همین امر نوید بخش حفظ جو و معاملات مثبت در روز یکشنبه است.

سهیل مرادخانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس با این مقدمه گفت: معاملات روز شنبه در حالی پایان یافت که بعد از ۸ روز کاری تراز پول افراد حقیقی در بازار مثبت و معادل ۵۸۳ میلیار تومان شد؛ همچنین این تراز در صندوق های درآمد ثابت منفی۱۸۰ میلیارد شد.

وی افزود: ارزش معاملات خرد ۵ هزار و ۳۰۰ میلیاردی امروز بیانگر رشد نسبت به میانگین هفته‌ای است؛ همچنین مقایسه سرانه خرید و فروش افراد حقیقی بیانگر برتری قدرت خرید اشخاص حقیقی نسبت به فروش این اشخاص بوده است.

مرادخانی بیان کرد: بیشترین ارزش معاملات مربوط به نمادهای شپنا، کدما و کالا بود. همچنین اشخاص حقیقی بیشترین خرید را در نمادهای فولاد، زاگرس و کاوه داشتند و بیشترین خرید افراد حقوقی در نماد فسبزوا، وبملت و سمگا بود.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: دلیل عمده رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص کل را می توان در رشد قابل توجه قیمت کامودیتی ها در روزهای اخیر دانست و همین امر نوید بخش حفظ جو و معاملات مثبت در روز یکشنبه است.

به گفته وی گروه کامودیتی محور از جمله فلزی معدنی، پتروپالایشی و هلدینگ های مالک این گروه ها بیشترین تاثیر را در رشد بازار خواهند داشت.

مرادخانی تصریح کرد: فعالان بازار علاوه بر پیگیری قیمت های جهانی نیم نگاهی نیز به گزارشات ۶ ماه دارند که در این بین گروه پالایشی با ابهامات بسیاری همراه است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، گروه های دارویی، سیمانی و همچنین تک سهم های سایر گروه ها احتمالا بیشترین رشد سود آوری را ۳ ماه تابستان نسبت به ۳ ماه بهار خواهند داشت. در نتیجه انتظار داریم نمادهایی که گزارش ۶ ماهه بهتری نسبت به انتظارات بازار منتشر کند و در روزهای آتی با رشد قیمتی همراه شوند. همچنین گروه بانکی و خودرویی باتوجه به اصلاحات قیمتی سنگین و رسیدن به نقاط حمایتی تکنیکالی، می تواند مورد توجه بازار گیرند.

این فعال بازار در انتها گفت: البته چشم انداز مذاکرات هسته ای در کنار قیمت های جهانی و نرخ سود بانکی نقش قابل توجه ای در روند آتی بازار ایفا می‌کنند.

کد خبر 440020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =