۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
قیمت جهانی طلا (۱۴۰۰/۰۷/۱۶)

امروز قیمت طلا افزایش یافت و هر اونس آن به هزارو ۷۵۹ دلار و ۳۴ سنت رسید و شاهد نوسان قیمت محدودی بود.

به گزارش صدای بورس، در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش بازار کار آمریکا هستند که می تواند نقش مهمی در تعیین سیاست پولی فدرال رزرو ایفا نماید، قیمت طلا روز جمعه شاهد اندکی افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۵۹ دلار و ۳۴ سنت رسید و شاهد نوسان قیمت محدودی بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با تغییر جزئی به ۱۷۶۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا گفت، در حالی که سرمایه گذاران محلی در آستانه انتشار گزارش بازار کار آمریکا و تعطیلات پایان هفته اقدام به خرید طلا کرده اند، قیمت فلز زرد در بازار آسیا تا حدودی تقویت شده است. وی افزود: «سرنوشت طلا را گزارش امشب بازار کار آمریکا مشخص می کند.»


بیشتر بخوانید:


هالی در ادامه گفت: «اگر اعلام شود که در ماه گذشته اقتصاد آمریکا بالای ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، احتمال انقباضی شدن سیاست پولی بالا می رود و در نتیجه آن تقویت دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه روند کاهشی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.»

شاخص ارزش دلار در هفته های اخیر شاهد رشد قابل توجهی بوده است. تقویت دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای دیگر استفاده می کنند.

در عین حال سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به بالاترین رقم از ماه ژوئن رسیده است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده از تحلیلگران، بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا احتمالا در ماه سپتامبر نیم میلیون شغل جدید ایجاد کرده است. این در حالی است که گزارش های هفتگی نشان می دهد تعداد درخواست ها برای دریافت مقرری بیکاری در هفته گذشته بیشترین کاهش سه ماه گذشته را تجربه کرده است.

به گزارش تسنیم، جرومی پاول رئیس فدرال رزرو ماه گذشته گفته بود که در صورتی که گزارش بازار کار ماه سپتامبر مثبت باشد، احتمالا خرید ماهانه اوراق قرضه از ماه نوامبر کاهش خواهد یافت.

کد خبر 439644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =