«تیم وورستال»؛ حامی بازار آزاد

موسسه آدام اسمیت، یکی از مهمترین اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های جهان است که به نام آدام اسمیت، فیلسوف و اقتصاددان اسکاتلندی، نام‌گذاری شده است.

موسسه آدام اسمیت، یکی از مهمترین اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های جهان است که به نام آدام اسمیت، فیلسوف و اقتصاددان اسکاتلندی، نام‌گذاری شده است. مقر این موسسه مستقل که از نئولیبرالیسم و بازار آزاد حمایت می‌کند، در انگلستان است. این موسسه، ایده حمایت از بازار آزاد را از طریق پژوهش، انتشار مقاله و کتاب، تحلیل و تفسیر رسانه‌ای و برنامه‌های آموزشی دنبال می‌کند. تیم وورستال یکی از اعضای ارشد موسسه آدام اسمیت است.

سرآغاز

تیم وورستال متولد 27 مارس 1963 در انگلستان، نویسنده و وبلاگ‌نویس انگلیسی است که در حوزه‌های مختلف اقتصادی مطالب مختلفی منتشر کرده است. محیط زیست، مالیات شرکتی، فناوری، بازار فلزات و... برخی از حوزه‌های مورد علاقه وی به شمار می‌روند. در سال 2010 مجله Total Politics وبلاگ وورستال را به عنوان یکی از 100 وبلاگ سیاسی برتر بریتانیا معرفی کرد. تیم وورستال تحصیلات خود را در مدرسه اقتصاد لندن به پایان رساند. او سپس در اتحاد جماهیر شوروی (سابق) شروع به کار کرد و به یکی از معامله‌گران فلزات کمیاب همچون اسکاندیوم و زیرکونیوم تبدیل شد.

فعالیت‌ها

وورستال علاوه بر وبلاگ خود، با روزنامه‌ها و مجلات متعددی همکاری مداوم دارد. روزنامه آنلاین CapX یکی از نشریاتی است که مطالب وی را به طور مرتب منتشر می‌کند. وورستال همچنین در روزنامه گاردین، روزنامه نیویورک تایمز، روزنامه وال استریت ژورنال، وبسایت PandoDaily، مجله فوربس، دیلی تلگراف و چندین نشریه دیگر مطالب مختلفی منتشر می‌کند.تیم وورستال یکی از حامیان حزب راستگرای «استقلال بریتانیا» است که به شکاکیت نسبت به اتحاد یورو شهرت دارد. وورستال در انتخابات پارلمان اروپا در سال 2009 به عنوان نامزد حضور یافت و در عین حال، مدیریت بخش رسانه‌ای این حزب را در جریان انتخابات به عهده داشت. نوشته‌های وورستال در زمینه مسائل اقتصادی و محیط زیست با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود؛ برخی آنها را می‌ستانید و برخی دیگر مخالفت می‌کنند. به عنوان مثال، مت ریدلی روزنامه‌نگار، کتاب «شکار رنگین کمان» را «بی‌پروا، جدید و جدلی» توصیف کرده است در حالی که مقاله وورستال درباره اندیشکده Compass از نگاه کالین هاینس نوشته‌ای افتراآمیز اعلام شده است.
یکی از مسائل مورد توجه وورستال مالیات شرکتی است. او همچنین از منتقدان گروه Uncut به شمار می‌رود. این گروه بریتانیایی که در اکتبر 2010 شکل گرفته و بسیاری آن را یک گروه چپگرا می‌دانند، مخالف کاهش خدمات عمومی در این کشور است. تیم وورستال در سال 2018 اقدام به راه‌اندازی یک وبسایت خبری به نام Continental Telegraph کرد. این وبسایت به انتشار گزارش‌های جاری می‌پردازد.

کتاب‌ها

تیم وورستال نخستین کتاب خود را با عنوان «ارسال خبر از وبلاگ» در سال 2005 منتشر کرد. «شکار رنگین کمان» کتاب دیگری است که او در سال 2010 به چاپ رساند. وورستال کتاب «20 اشتباه اقتصادی» را در سال 2014 روانه بازار کرد. در همان سال از طریق موسسه آدام اسمیت کتاب «23 واقعیت درباره سرمایه‌داری» را منتشر کرد. همچنین در سال 2015 او دو کتاب دیگر نیز منتشر کرد.

  • علی دانیال - روزنامه نگار
  • هفته نامه اطلاعات بورس - شماره ۴۱۶
کد خبر 439608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =