ایتالیا به ایران واکسن کرونا هدیه داد

سفیر ایتالیا در ایران گفت: یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونا از طرف ایتالیا به ایران اهدا شده است.

به گزارش صدای بورس، جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران امروز در یک کنفرانس خبری که با حضور نمایندگانی از سازمان ملل در محل سفارتخانه ایتالیا برگزار شد، گفت: همانطور که می‌دانید ایتالیا و ایران از جمله کشورهایی بودند که در موج اول ویروس کرونا بیش از همه آسیب دیدند و تعداد زیادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی نیز بیمار شدند.

وی افزود: هر دو کشور از پیامدهای کرونا از لحاظ اقتصادی و انسانی رنج کشیدند. خوشبختانه اکنون وضعیت در حال تغییر است و تعداد افرادی که واکسن زدند بیش از ۷۰ درصد است و این از لحاظ اقتصادی نشانه‌های رشد را مشخص می‌کند. در ایران هم روند واکسیناسیون سرعت گرفته است و می‌دانیم که روزانه یک میلیون دُز واکسن تزریق می‌کنند که این رقم خیلی چشمگیر است.


بیشتر بخوانید:


پرونه ادامه داد: من خوشحالم بگویم که ایتالیا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در اختیار ایران قرار داده است و این نشانه مهم از دوستی عمیق و همبستگی بین دو ملت است. امیدواریم این اقدام بتواند در مبارزه ایران با اپیدمی کرونا سودمند باشد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: مسلما در زمینه بهداشتی این تنها همکاری ایران و ایتالیا نیست و اقدامات دیگری هم وجود دارد و درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

کد خبر 439513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =