وعده جبران ضرر پالایش یکم به کجا رسید؟ / پیشنهاد هفتم چرا اجرایی نمی‌شود؟

پیشنهاد هفتم از مجموعه پیشنهادهای ۳+۷ دهقان دهنوی که ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ رسانه ای شد، مربوط به جبران ضرر سهامدارن دارا یکم و پالایش بود اما چرا اجرایی نمی‌شود؟

صدای بورس- محبوبه‌ قرمزچشمه؛ بسته سیاستی۳+۷، پیشنهادهای دهگانه‌ای بود که در دولت تصویب و مقرر شد،۷ پیشنهاد هم در شورای هماهنگی اقتصادی تصویب شود. پیشنهاد هفتم از این مجموعه پیشنهادها، مربوط به جبران ضرر سهامداران دارایکم و پالایش یکم بود، کسانی که واحدهای سرمایه‌گذاری ای‌تی‌اف دولتی را خریده‌ بودند؛ به این ترتیب که یا از واحدهای سرمایه‌گذاری همین صندوق ‌ها و یا واحدهای صندوق بعدی به عنوان سهام جایزه به اندازه زیان به آنها داده شود.

چرا این بند اجرایی نشده؟

داود رزاقی، مدیر صندوق پالایش یکم در پاسخ به پیگیری صدای بورس گفت: بر اساس قانون و ابلاغی که به ما شد، به عنوان کارگزار مجری پالایش یکم بودیم که در حال حاضر نیز در بورس معامله می شود.

وی افزود: ما تنها مجری هستیم و خبر حمایتی سازمان بورس از پالایش یکم را در رسانه‌ها رصد کرده‌ایم اما برای اینکه بخواهیم فعالیتی انجام دهیم باید دستورالعمل و یا ابلاغیه ای صادر شود که تا کنون هیچ مصوبه، ابلاغیه و یا دستورالعملی در این زمینه ابلاغ نشده است.


بیشتر بخوانید:


در حالی که بسیاری مسئول رسیدگی به موضوع سهام جایزه پالایش یکم را سازمان خصوصی سازی عنوان کردند، حسنعلی قنبری، رئیس سابق سازمان خصوصی سازی در ارتباط با این موضوع گفت: زمانی که من به سازمان خصوصی‌سازی منصوب شدم پالایش یکم عرضه شده بود و تا زمانی که در این سمت بودم هیچ ابلاغیه و یا دستور العمل اجرایی در ارتباط با سهام پالایش یکم اعلام نشده بود.

محسن غفوری، رئیس کل روابط عمومی سازمان خصوصی سازی در زمان پالایش یکم هم در پاسخ به پرسش زمان جبران خسارت پالایش یکم چه زمانی است، گفت: سازمان خصوصی سازی مسئولیت واگذاری بخش از سهام دولت به مردم را در قالب ای تی اف بر عهده داشت و مسئولیت تشکیل آن با سازمان خصوصی سازی بود با واگذاری سهام به مردم، سهام پالایش یکم در بورس در حال معامله است و دیگر ربطی به سازمان خصوصی سازی ندارد.

منتظر تایید رهبری هستیم

میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، در ارتباط با اینکه چرا موضوع جبران زیان سهامداران ای تی اف پالایش یکم اجرایی نشد، گفت: سهام جایزه پالایش یکم توسط مدیرعامل سازمان بورس پیگیری شد و باید به تایید رهبری برسد.

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، علی ربیعی، سخنگوی دولت از مصوبه سران قوا درباره بازار سرمایه از جمله کسانی هستند که در ارتباط با پالایشی یکم اظهار نظر کردند اما در نهایت هنوز ضرر دارندگان پالایش یکم جبران نشده و داستان همچنان پایانی باز دارد.

کد خبر 439465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    3 0
    چرا از دفتر رهبری پیگیری نمی کنید شش ماهه دارید می گید منتظر دستور رهبر هستین

    پاسخ سایت: وقت بخیر - در حال پیگیری برای دریافت جواب هستیم