تک سهم های جامانده از رشد را می‌شناسید؟/ پیش بینی بازار فردا ۱۲مهر ۱۴۰۰

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: سیاست های دولت در مواجهه با کسری بودجه،‌برجام،‌نرخ دلار و نرخ بهره باعث شده تا بازار سرمایه با نوسان روبه رو باشد.

صدای بورس- ساره صابری، بیش از هشت هفته است که از آغاز دولت جدید می‌گذرد، اما هنوز سیاست‌های این دولت در خصوص برخی متغیرهای کلان اثرگذار بر اقتصاد و بازار سرمایه مشخص نشده است.

محمدامین فرجادفر، مدیر مالی و تأمین منابع سبدگردان فراز در این باره به خبرنگار صدای بورس گفت: متغیرهایی نظیر نرخ بهره، نرخ دلار و... که خود متأثر از عواملی چون سیاست‌های دولت در مواجهه با کسری بودجه، برجام، سیاست‌های بانک مرکزی در زمینه کنترل نرخ بهره و... هستند؛ باعث شده تا بازار سهام در ابهامی نسبی از آینده قرار بگیرد.

وی افزود: با این روند و تا مشخص شدن سرنوشت هر یک از این عوامل به نظر بازار نسبتاً متعادل به کار خود ادامه می دهد. از این رو باید به سراغ سرمایه‌گذاری در سهامی رفت که عوامل بنیادین یا معاملاتی دیگری برای جذاب شدن دارند؛ عواملی چون رشد قیمت‌های جهانی، طرح‌های توسعه مناسب، عقب ماندن از رشد بازار و اصلاح قیمتی مناسب که از این دست می‌توان به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به عنوان سهام جامانده از بازار مانند سهام وبملت، ونوین و وصنعت اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:


فرجادفر با بیان اینکه نمادهای گروه خودرویی و ساخت قطعات مانند نمادهایی خگستر و خودرو هم اصلاح قیمتی قابل توجهی در هفته‌های اخیر داشته اند، افزود: به نظر می‌رسد این دو گروه رشد قیمتی مناسبی را در کوتاه‌مدت نظاره‌گر باشند. از طرف دیگر، سهام گروه پتروپالایشی نیز به علت افزایش نرخ محصولات، رشد مناسبی را در هفته‌های اخیر تجربه کرده‌اند، (نظیر محصولات پالایشی، اوره گرانول و...) که با نزدیک شدن به نقاط مقاومتی، رشد قابل توجهی در قیمت سهام مذکور در کوتاه‌مدت قابل انتظار نیست.

مدیر مالی و تأمین منابع سبدگردان فراز در پایان یادآور شد: علاوه بر سهام موجود در گروه‌های مذکور، به نظر می‌رسد تک سهم‌هایی نظیر زفکا به علت رشد نرخ فروش محصولات و طرح‌های توسعه مناسب و وضعیت بنیادی و تکنیکی مطلوب؛ شپترو به علت افزایش مقدار تولید و فروش و همچنین نرخ فروش PVC به عنوان اصلی‌ترین محصول این شرکت و وضعیت بنیادی مناسب؛ سهام موجود در گروه‌های روغن خوراکی مانند غکورش و غبشهر و همچنین دارویی نظیر نمادهای دتماد و دشیمی به علت وجود پتانسیل آزاد شدن نرخ ارز دولتی و افزایش نرخ فروش محصولات از جذابیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار باشند.

کد خبر 439459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    بفر ما تبلیغ تک سهام های خودتون قدیمی شده بابا