شاخص بورس مقاومت را می‌شکند؟

اگر در اوایل هفته بتوان شاخص را بالای ابر کومو دید می‌توان امید داشت به سمت مقاومت مهم یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد حرکت کند، در غیر این صورت اگر وارد ابر کومو شود حمایت یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد و در نهایت یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد است که کف اصلاح خواهد بود. 

به گزارش صدای بورس، کوروش آسایش، تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه، با تحلیل شاخص کل بورس بیان کرد: شاخص کل در حال حاضر در محدوده یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد است، به طوری که بیش از ۳۰ درصد بالاتر از کف یک ساله خود قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید:


این تحلیلگر تکنیکال در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه افزود: در بازه بلند مدت شاخص کل با توجه به تئوری امواج، موج ۴ اصلاحی را به پایان رسانده و در موج ۵ بزرگ خود قرار دارد. خطوط فیبوناچی هدف این موج را ترازی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نشان می‌دهد. بررسی و مقایسه شاخص کل بورس و دلار نشان می‌دهد که در میان مدت، شاخص کل با فاصله زمانی، روند دلار را طی می‌کند.

شنبه روز حساس برای شاخص کل در ابر ابر کومو


او در ادامه اظهار کرد:اما در کوتاه مدت شاخص کل بالای ابر کومو قرار دارد (ابر کومو در اندیکاتور ایچیموکو یکی از مهم‌ترین ابزارها جهت تحلیل است). در چند روز گذشته ابر کومو باعث جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد شده است. اگر در اوایل هفته آینده بتوان شاخص را بالای ابر کومو دید می‌توان امید داشت به سمت مقاومت مهم یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد حرکت کند، در غیر این صورت اگر وارد ابر کومو شود حمایت یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد و در نهایت یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد است که کف اصلاح خواهد بود.

شنبه روز حساس برای شاخص کل در ابر ابر کومو


این تحلیلگر تکنیکال در رابطه با شاخص هم وزن بورس نیز بیان کرد: اگر به شاخص هم وزن در بلند مدت از دریچه تئوری امواج نگاهی کنیم این نتیجه مشهود است که ابتدای موج پنج قرار داریم و روند نزولی میان مدت شکسته شده است. در حال حاضر در محدوده ۴۲۰ هزار واحد یک حمایت بسیار قوی برای این شاخص وجود دارد. هدف شاخص هم وزن در پایان موج ۵ حدود تراز ۷۰۰ هزار واحد است.

آسایش در ادامه گفت: در کوتاه مدت نیز شاخص کل هم وزن با توجه به سقف ابر کومو در چند روز گذشته در محدوده ۴۲۰ هزار واحد بوده است. این محدوده با توجه به الگوی اصلاحی فیبوناچی در محدوده تراز حمایتی ۰.۵ درصد قرار دارد که انتظار می‌روند بتواند با قدرت گرفتن در این محدوده، به سمت مقاومت مهم خود یعنی ۴۷۰ هزار واحد رفته و در صورت شکست این محدوده به سقف تاریخی خود برسد. اما در صورتی که در ابتدای هفته بعد این شاخص نتواند حمایت ۴۲۰ هزار واحد را حفظ کند، انتظار می‌رود در محدوده ۴۰۰ هزار واحدی به روند صعودی برگردد.

شنبه روز حساس برای شاخص کل در ابر ابر کومو


او در آخر اظهار کرد: در حال حاضر عواملی چون افزایش نرخ دلار و حذف برخی از قیمت گذاری‌های دستوری، بسیاری از سهم‌ها را ارزنده کرده است و از سویی افزایش نرخ بهره بین بانکی و ارزش معاملات پایین، باعث ایجاد ترس در بازار شده است.

کد خبر 439308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =