دارایکم در کانال صعودی؛ همه چیز وابسته به گروه بانکی است

بررسی‌های تحلیلی نشان می‌دهد دارا یکم می تواند گزینه صعود در هفته های آتی باشد.

به گزارش صدای بورس؛ دارا یکم یکی از صندوق های قابل معامله در بورس است که در زمان عرضه در سال ۹۹ بازدهی بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران خود داشت، این صندوق تشکیل شده از نمادهای بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین است.

بعد از ریزش های گروه بانکی ناوی این صندوق در هفته های گذشته از ۱۹ هزار تومان به ۱۶۶۹۰ تومان در معاملات چهارشنبه رسیده است، اما این صندوق همچنان زیر ارزش ناوی خود در حال معامله بوده و اکنون در محدوده ۱۲۵۰۰ تومان قرار دارد. از آنجایی که ۲۰ درصد زیر ارزش ناوی طبیعی است، قیمت این نماد با احتساب این فرمول باید به میزان ۱۳۵۲۰ تومان برسد، البته ذکر این نکته ضروری است که ادامه ریزش گروه بانکی می تواند باز هم به ضرر این صندوق تمام شده و قیمت های امروز این سهم را کاملا تا محدوده ارزش ذاتی توجیه کند.

برای بررسی بهتر صندوق دارا یکم ابتدا تحلیل تکنیکال نماد بانک ملت یا همان وبملت را انجام می دهیم:

بانک ملت در معاملات امروز توانست حمایت نقطه صفر پیوت لاین مدرن را حفظ کند، اختلاف قیمت پایانی و آخرین قیمت این نماد تقریبا یک درصد بوده و این می تواند نشانه خوبی باشد تا وبملت شنبه را در ناحیه مثبت آغاز کند.

دارایکم در کانال صعودی؛ همه چیز وابسته به گروه بانکی است

وبملت در مدت زمان روزانه توانسته یک مثلث متقارن ایجاد کند که در تصویر زیر مشاهده می کنید:

دارایکم در کانال صعودی؛ همه چیز وابسته به گروه بانکی است

وبملت اگر بتواند مثلث فوق را در معاملات یکشنبه یا دوشنبه به سمت بالا بشکند می توان امیدوار شد که این نماد بتواند دوران صعودی خود را آغاز کند.

دارایکم در کانال صعودی؛ همه چیز وابسته به گروه بانکی است

وبملت بیش از ۳۵ هفته است که در محدوده ۳۵۰ تا ۴۸۵ تومان نوسان می کند، اگر در هفته آتی این نماد مثبت پرقدرت باشد می توان به یک بازده ۲۷ درصدی تا محدوده ۴۸۵ تومان امیدوار بود و اگر این نماد به سمت بالا حرکت داشته باشد، قطعا دارا یکم هم می تواند پرتقاضا شود.

نمودار وتجارت نیز شبیه نمودار وبملت بوده و در کف هفتگی بلند مدت قرار دارد.

حال با این توضیحات نماد دارا یکم را ارزیابی می کنیم:

قدرت خریدار به فروشنده دارا یکم ۱.۱ بوده و این نماد برای رشد نیز به پول پرقدرت دارد، تفاوت کم قیمت پایانی و آخرین معامله نیز در این نماد اندک بوده که نشان می دهد دارا یکم بیشتر منتظر تعیین تکلیف نمادهای بانکی و بیمه ای در هفته های آتی است.

دارایکم در کانال صعودی؛ همه چیز وابسته به گروه بانکی است

دارا یکم در مدت زمان هفتگی بیش از ۲۷ هفته در یک کانالی حرکت می کند که این کانال ، کانال صعودی با شیب اندک است، نکته امیدوار کننده دارا یکم، حفظ این کانال صعودی در تایم فریم هفتگی است، اگر این نماد در مهر ماه سیگنال مثبتی از نمادهای بانکی و بیمه ای دریافت کند باید امیدوار بود، حداقل تا محدوده ۱۶۳۵۰ رشد کند که دقیقا بازدهی ۲۷ درصدی است که بانک ملت هم می تواند داشته باشد.

تفاوت دارا یکم با نماد بانک ملت، حرکت دارا در یک کانال صعودی و حرکت بانک ملت در یک کانال خنثی است، به نظر می رسد دامنه ۱۰ درصدی دارا یکم این نماد را بسیار جذاب تر از نمادهای بانک تجارت و بانک ملت کرده است.

جهت گیری صعودی در اندیکاتور RSI نیز به خوبی قابل مشاهده است. اگر دارا بتواند در هفته آتی صعودی شود مقاومت سرسخت ۱۶۳۵۰ تومانی را در پیش داشته که با عبور از آن می تواند خود را به محدوده ۲۲۰۰۰ تومان برساند که این کار را برای نوسانگیران بازار جذاب می کند.

دارایکم در کانال صعودی؛ همه چیز وابسته به گروه بانکی است

طبق تصویر فوق هدف بعدی در صورت عبور از کانال اول صعودی، کانال دوم صعودی است. تلاقی کانال صعودی و فیبوناچی کانال اهداف ۲۰۳۰۰ تومانی و ۲۲۰۰۰ تومانی را برای ما در میان مدت مشخص می کند.

دارایکم در کانال صعودی؛ همه چیز وابسته به گروه بانکی است

بررسی دارا یکم نشان می دهد که تنها ۲ درصد از این سهم عمده در دست سرمایه گذاران حقوقی است و ۹۸ درصد در دست فعالان حقیقی است که این از مزیت های صندوق دارا یکم است.

جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در انتهای معاملات چهارشنبه عبارت است از:

در محدوده منفی

خرید حقیقی: ۶.۴ میلیون سهم

سرانه: ۲۱ میلیون تومان

فروش حقیقی: ۶.۳ میلیون سهم

سرانه: ۱۸ میلیون تومان

خرید حقوقی: ۵۱۳ هزار سهم

فروش حقوقی: ۶۳۱ هزار سهم

مجموع خرید حقیقی ها در ۲ هفته گذشته عبارت است از:

حجم: ۸ میلیون سهم

ارزش: ۱۰۴.۶ میلیارد تومان

و مجموع فروش حقیقی های دارا یکم عبارت است از:

حجم: ۷.۱ میلیون سهم

ارزش: ۸۹.۸ میلیارد تومان

به گزارش صدای بورس، با وجود ریزش این نماد در ۲ هفته گذشته قدرت خریدار به فروشنده می چربد و این بدین معناست که دارا یکم می تواند گزینه صعود در هفته های آتی باشد.

کد خبر 439298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    عالیییی بود دمتون گرم
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    باز هم از این تحلیل ها بگذارید
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    تحلیل جامعی بود ، با تشکر از صدای بورس
  • IN ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    از نگاه جامع صدای بورس به بررسی تحلیل واقعا خوشم اومد، بعضی فکر می کنند تکنیکال به تنهایی می تونه روند بازار رو به آدم بگه که سخت در اشتباهن