رشد ۲۷ درصدی معاملات بورس انرژی

ارزش مجموع معاملات شرکت بورس انرژی ایران به بیش از ۶۰۹ هزار و ۹۶۱ میلیارد در سال جاری رسیده‌است‌.

به گزارش صدای بورس، ارزش مجموع معاملات شرکت بورس انرژی ایران از ۴۸۱ هزار و ۵۵۱ میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۱۶۲ هزار و پنجاه ریال در شش‌ماهه‌ نخست سال گذشته به ۶۰۹ هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۵۴ ریال در سال کنونی رسیده‌است و رشدی ۲۷درصدی را تجربه می‌کند. این در حالی است که به دلیل کاهش عرضه بنزین و گازوئیل نسبت به مدت مشابه سال پیش، حجم معاملات در بازار هیدروکربوری افت کرده‌است.

حجم معاملات تجمیعی بورس انرژی ایران در رینگ داخلی بازار فیزیکی از یک میلیون و ۱۲۰هزار و ۹۳۹ تن در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۱۷۴هزار و ۷۱۵ تن در سال کنونی رسیده، که رشد پنج درصدی معاملات را نشان می‌دهد. هم‌چنین ارزش این قراردادها نیز از ۴۰ هزار و ۷۸۹ میلیارد و ۴۷۱ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۶۴۶ ریال به ۱۱۰هزار و ۵۴۸ میلیارد و ۶۱۱ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۸۲۰ ریال رسیده که حاکی از رشد ۱۷۱درصدی این معالات از نظر ارزش است.


بیشتر بخوانید:


از سوی دیگر، حجم این معاملات در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران از هفت میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۲ تن در سال گذشته به دو میلیون ۶۳۶ هزار و ۵۹۸ تن رسیده و این یعنی با کاهشی ۶۶ درصدی روبه‌روست. ارزش این معاملات در شش‌ماهه نخست امسال ۳۱۱ هزار و ۴۶۳ میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۸۹۴ ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹درصد کاهش یافته‌است.

در بازار برق (بازار فیزیکی و سلف موازی استاندارد برق) نیز معاملات در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰درصد از نظر حجم و ۶۶درصد از نظر ارزش افزایش یافته‌است.

امسال هم‌چنین ۱۲ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۵۷۰ قرارداد اوراق سلف موازی با سررسید یک‌سال و بیش‌تر به ارزش ۱۷۶ هزار و ۶۶۳ میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۵۴۰ ریال معامله شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۷درصد از نظر حجم و ۲۲۷درصد از نظر تعداد رشد داشته‌است.

به گزارش بورس انرژی، ارزش معاملاتی بازار سایر اوراق بهادار قابل‌معامله در شش‌ماهه نخست سال ۱۳۹۹، ۴۸۱هزار و ۵۵۱ میلیارد و ۶۴۶میلیون و ۱۶۲ هزار و۵۰ ریال بوده و در مدت مشابه امسال به ۶۰۹هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۵۴ ریال رسیده که نشان از رشد ۲۷درصدی این بازار در سال کنونی دارد.

کد خبر 439250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =