پیش بینی بازار فردا ۰۴ شهریور  ۱۴۰۰/  اقبال بانکی این بار بلند است

پیش بینی بازار سرمایه در شش ماه دوم سال مثبت ارزیابی می شود.

صدای بورس- محبوبه‌ قرمزچشمه؛ شاخص کل بورس بعد از ریزش های پی در پی امروز ۳۵ هزار واحد مثبت به کار خود پایان داد و نور امیدی پیش روی سهامداران خرد قرار داد.

نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه در لایو اینستاگرامی صدای بورس در پاسخ به این پریش که آیا ریزش های بورسی پایان یافته است، گفت: بورس به بهانه ای برای اصلاح نیاز داشت و این اصلاح انجام شد. اگر بازار سرمایه بتواند چند روز حالت خوب را نگه دارد. می توان امیدوار به پایان ریزش ها و اصلاح شاخص کل بورس بود.

پیش بینی بازار فردا ۰۴ شهریور  ۱۴۰۰/  اقبال بانکی این بار بلند است
سهامداران نباید کورکورانه عرضه اولیه خریداری کنند.

فرق بین اصلاح و ریزش در بازار سرمایه چیست؟

وی در پاسخ به این پرسش که فرق بین اصلاح و ریزش چیست، گفت: ریزش قیمت ها در سطح ارزنده نبودن است و توجیهی برای آن وجود ندارد همانند ریزش هایی که در مرداد ماه سال پیش رخ داد، اما در اصلاح اولین اصل این است که علارغم کاهش قیمت ها، سهام ها همچنان ارزنده هستند. بازار سرمایه تا مرداد ۱۴۰۰ روند افزایشی داشت و این روند بازار نیاز به اصلاح داشت. هر چه پیش برویم نرخ ارز، تحولات بازارهای جهانی، گزارش های ماهانه، گزارش های میان دوره ای که مشخص شود، بازار سرمایه محکم تر قدم برخواهد داشت. زمانی که گزارشات شهریور منتشر شود فروشنده های بازار نسبت به فروش سهام خود مردد خواهند شد و به شش ماه دوم سال امیدوار تر خواهند شد.

پیش بینی بازار سرمایه در شش ماه دوم سال

خاندوزی در پاسخ به این پرسش که پیش بینی بازار سرمایه در شش ماه دوم سال چگونه خواهد بود، بیان کرد: ۳ عامل تصمیم دولت ، تحولات نرخ ارز و تحولات بازار جهانی می تواند در آینده بازار سرمایه تاثیر گذار باشد و شش ماه دوم سال بازار را مثبت ارزیابی می کنم.

وی در ارتباط با چالش های صنایع گفت: نرخ گاز برای صنعت سیمان یک چالش است اگر سیمانی ها میزان تولید و فروش شان در آینده همچون ماه گذشته باشد، همچنان ارزش سهام این گروه رشدی خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با بهترین بازار برای سرمایه گذاری در شش ماه دوم سال گفت: با توجه به تورم اعلامی بهترین بازاردر شش ماه دوم سال، بازار سرمایه است.

عرضه اولیه ها سود آور است؟

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: این ذهنیت که همه عرضه اولیه ها سود آور است، باید اصلاح شود. اعتقاد دارم این نوع عرضه اولیه که به هر کس تعدادی برسد، خوشایند بورس ما نیست و به درد کسی نمی خورد و اگر قرار است عرضه اولیه به صندوق ها واگذار شود، باید نتیجه آن سنجیده شود که آیا در جذب سرمایه گذاران خرد تاثیر گذار بوده است؟ من فکر می کنم بعد از ریزش ها عقلانیت و تحلیل در بازار بیشتر شده است.

وی افزود: گروه خودرویی ها از بازار سرمایه عقب هستند، دولت باید از قیمت گذاری دستوری گروه خودرو دست بردارد، زمانی که دولت اجازه دهد قیمت ها واقعی شود شاهد تحولات بسیار مثبتی خواهیم بود.

پیش بینی بازار سرمایه در هفته جاری

هنریک وسکانیانس، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش بینی بورس در طول هفته پیش رو به تعطیلی روز دوشنبه اشاره کرد و در این لایو اینستاگرامی صدای بورس گفت: در هفته هایی که یک تعطیلی وسط هفته وجود دارد، بورس بخشی از رونق خود را از دست می دهد و این موضوع نیز در روند آرام هفته کنونی تاثیر گذار است. بازار سرمایه در آینده را نمی توان به قطعیت مثبت یا منفی پیش بینی کرد، بازار سرمایه تا پایان آبان به حالت نرمال پیش خواهد رفت و به نظر نمی رسد تا پایان آذر ۱۴۰۰ بازار ریزش خاصی تجربه کند.

وی با بیان اینکه نفت برنت ۷۸ دلار در حال معامله است، گفت: بالا رفتن قیمت نفت بر بازار سرمایه ایران تاثیر مثبت می گذارد، با توجه به بررسی های انجام شده پیش بینی شده نفت تا ۱۰۰ دلار افزایشی خواهد شد. در ایران و در پالایشگاهی قیمت نفت متوسط ۶۵ دلار قیمت مناسبی برای کسب سود است.بیشتر از آن تاثیر چندانی روی پالایشگاه ها نخواهد داشت. هنوز مشخص نیست ایران چقدر نفت می فروشد و با چه قیمتی و تاثیر آن بر اقتصاد مشخص نیست.

صنایع پیشرو در بازار سرمایه

وسکانیانس افزود: دیدگاه اینکه عرضه اولیه بخرید و سود خواهید کرد،‌ درست نیست؛ سهامداران نباید کورکورانه عرضه اولیه خریداری کنند.

وی در پاسخ به این پرسش وضعیت صنعت بانکی ها را چگونه می دانید، گفت: در سه ماهی که بازار صعودی بود، بانکی ها رشد نکردند بنابراین در شش ماه دوم سال بانکی ها می توانند صنعت پیشرو باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تپکو از شهریور پارسال بسته شد و یک ماه پیش باز شد، گفت: در زمان ریزش بازار برخی سهم ها ۵۰ تا ۸۰ درصد ریزش داشتند اما افت قیمتی که هپکو پیدا کرد، به جای اینکه در یک سال اتفاق بیافتد در ۲ ماه رخ داد، واگذاری هپکو به تامین اجتماعی اتفاق خوبی نیست و امیدوارم ادامه پیدا نکند.

مردم قربانی شدند

وسکانیانس در ارتباط با دارا یکم گفت: دارا یکم در شرایط اقتصادی خوبی عرضه شد اما در دارا دوم انتظارات برآورده نشد و باید بپذیریم که مردم در دارا دوم مقصر نبودند و مردم قربانی شدند.حق مردم نبود که سرمایه شان را به این راحتی از دست دهند و به تبع این اتفاق اعتماد مردم به بورس از بین رفت و اکنون نتیجه این بی اعتمادی را در بخش های مختلف بازار می بینیم.

کد خبر 439077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محمد نایب سالکی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    باسلام و احترام دولت‌ جناب آقای دکتر روحانی در زمان تحریم‌های اقتصادی آمریکا توسط آقای ترامپ تنها بورس جبران‌ کسری بودجه دولت را تأمین کرد و دولت را یاری نمود ولی متاسفانه سه قوا برای جبران‌ ضرر و زیان سهامداران پالایش یکم در دولت دوازدهم وعده‌ دادند ولی عملی نشد....
  • Ali IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام، چرا دولت جدید به این موضوع ورود نمی کند و یک سری مافیای گردن کلفت را که مثل اژدها روی سرمایه مردم چمبره زدند به حال خود رها کرده ؟ تا کی باید این وضع را تحمل نمود ؟!!! قبل از انتخابات که بحثهای زیادی برای اصلاح بورس می کردند ، نکنه این حرفها باد هوا بوده و یا خدای ناکرده خودشان‌ هم شریک مافیا شدند ، چراکه طی این چند هفته روی خوشی از بورس ندیدیم، عرضه اولیه ها را هم که بنا برشنیده ها از وزیر محترم به کیسه صندوق‌دار ها ریختند تا قوتر بتوانند گردن ضعیفان و سهام داران خرد را بفشارند ‌ خدايا خودت درست کن
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    تکلیف افرادی که دارا یکم را بالای بیست هزار تومان خریداری کردن که اکثر اینگونه بوده چیست دولت کی ضرر شان را جبران میکند
  • بهروز IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    اینا همش مزخرفه ... ببخشید که راحت گفتم ... توی بورس ایران یه اصل وجود داره هروقت حقوقی بخواد سهم میره بالا هروقتم نخواد منفی میخوره والسلام , اینو بعد ۵ سال کار کردن توی بورس میگم , سواد بورسی هم دارم