تحقق رشد شاخص‌های عملیاتی «دی»

مدیرعامل بانک دی از کسب جایگاه دوم از منظر بازده دارایی‌ها و بازده حقوق صاحبان سهام در بین بانک‌های خصوصی و خصوصی‌شده خبر داد.

بر اساس آمارهای رسمی ارائه‌شده از سوی مؤسسه آموزش عالی بانکداری ایران در خصوص عملکرد بانک‌های خصوصی کشور در سال ۱۳۹۹، بانک دی موفق شد از منظر بازده دارایی‌ها و بازده حقوق صاحبان سهام در جایگاه دوم بانک‌های خصوصی و خصوصی‌شده قرار گیرد.

انجام حرکتی کم‌نظیر

مدیرعامل بانک دی با اعلام این مطلب و تشریح دستاوردهای این بانک در دو سال گذشته، بر لزوم جدیت و تلاش مضاعف همکاران صف و ستاد در مراقبت از دستاوردها و حفظ روند رو به رشد بانک تأکید کرد. برات کریمی گفت: با همت و تلاش جمعی همکاران و درایت و راهبری هیات ‌مدیره، در مدت زمان کوتاهی شاهد اتفاقات مطلوبی در بانک بوده‌ایم، به گونه‌ای که رشد شاخص‌های عملیاتی نشان از حرکت کم‌نظیر بانک دی در نظام بانکی است.

دستاوردهای قابل تامل


مدیرعامل بانک دی، پاسداری و حراست از دستاوردهای کلیدی بانک را مهم‌ترین وظیفه مدیران ارشد و کارکنان دانست و افزود: دستاوردهای کلیدی بانک مانند کاهش زیان انباشته، قیمت تمام‌شده پول، NPL و کسری نقدینگی زمانی مؤثر واقع می‌شود که منتج از عملیات بانک باشد. کریمی با اشاره به وضعیت فعلی نسبت مصارف به منابع در شعب تأکید کرد: نسبت مصارف به منابع شعب نیاز به بهبود دارد و شعب باید ضمن رعایت بهداشت اعتباری، انضباط مالی و در قالب سیاست‌های اعتباری مبادرت به تخصیص منابع کنند.

تمرکز بر جامعه هدف بنیاد


وی با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن «دی‌جت» و تبلیغات صورت‌گرفته برای آن بیان کرد: با توجه به اکران گسترده تبلیغات اپلیکیشن «دی‌جت» لازم است آموزش و بازاریابی این اپلیکیشن در شعب برای مشتریان به‌صورت ویژه در دستور همکاران قرار گیرد. کریمی با اشاره به خدمات طراحی ‌شده برای جامعه هدف بنیاد شهید در بانک دی تصریح کرد: راه‌اندازی میزهای خدمت و امضای تفاهمنامه با پست‌بانک از جمله مهم‌ترین اقدامات بانک در تسهیل دسترسی جامعه هدف به خدمات بانکی است که با نظارت مؤثر شعب معین بر میزهای خدمت، دامنه ارائه خدمات به خانواده معزز شهدا و ایثارگران گسترش می‌یابد.

درآمدزایی و کسب سود باکیفیت


در همین حال، رئیس هیات‌ مدیره بانک دی نیز گفت: بانک دی در دو سال گذشته جهش مطلوبی در شاخص‌های عملیاتی در شبکه بانکی داشته که نتیجه آن بهبود تصویر برند بانک نزد ذی‌نفعان بوده است. غلامرضا خلیل ارجمندی خواستار بهبود ترکیب منابع بانک دی به نفع منابع ارزان‌قیمت و توزیع ریسک از طریق ارائه تسهیلات خرد شد و عملکرد شعب را در بهبود شاخص‌های عملیاتی مناسب ارزیابی کرد. وی افزود: مهم‌ترین اولویت‌ها بانک دی، درآمدزایی و کسب سود باکیفیت، رشد درآمدهای کارمزدی از محل توسعه خدمات ارزی و بانکداری الکترونیک است که با اقدامات صورت گرفته در این حوزه‌ها، شاهد رشد مطلوب شاخص‌های عملیاتی هستیم.

حرکت به سمت بانکداری خرد

رئیس هیات‌ مدیره بانک دی سیاست‌های اعتباری ابلاغی را مبتنی بر پتانسیل‌های بانک و نیازهای روز جامعه دانست و تصریح کرد: بر اساس پتانسیل‌های بانک، استراتژی‌ ما حرکت به سمت بانکداری خرد و ارائه تسهیلات به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است که شعب باید به‌صورت جدی در این مسیر حرکت کنند.

  • هفته نامه اطلاعات بورس _ شماره ۴۱۵
کد خبر 439004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =