قاچاقچیان به لوازم التحریر هم رحم نکردند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور گفت: بیش از یک ماه زمان می‌برد که ما تایید بانک مرکزی را در جهت ترخیص مواد اولیه دریافت کنیم.

به گزارش صدای بورس، صنعتکار، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور در پاسخ به این پرسش که، واردات و قاچاق لوازم التحریر چه میزان به تولید کشور لطمه می‌زند؟، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به حمایت های دولت میزان قاچاق بسیار کاهش یافته است.

او بیان کرد: لازم به ذکر است که، به صورت همه جانبه واردات مداد ممنوع است، ولی در بازار انواع و اقسام مدادهای وارداتی وجود دارند. اقلام دیگر نیز، با وجود اینکه جلوی ثبت سفارش آن ها گرفته شده، اما بعضا در بازار موجود هستند که این موضوع، ۳۰ - ۴۰ درصد روی تولیدات اثرگذار است و سبب افت تولیدکنندگان می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور در پاسخ به این پرسش که، مشکلی در تامین مواد اولیه مورد نیاز در تولید لوازم التحریر وجود ندارد؟، گفت: حدود ۲۵ -۳۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز در تولید لوازم التحریر، وارداتی هستند که از نظر خریداری از کشورهای خارجی مشکلی وجود ندارد و تنها مشکل ما، در حوزه داخلی است که بیش از یک ماه زمان می‌برد که ما تایید بانک مرکزی را در جهت ترخیص مواد اولیه دریافت کنیم.


بیشتر بخوانید:

۳ برابر شدن قیمت لوازم التحریر


صنعتکار در پاسخ به این پرسش که، چرا صادرات لوازم التحریر در کشور بسیار کم است؟، اظهار کرد: کمبود صادرات به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله اینکه، هنوز بازاریابی توسط رایزن اقتصادی وزارت خارجه روی اقلام نوشت افزار، انجام نشده و از طرفی دیگر، با وجود اینکه کیفیت لوازم التحریر در کشور ما از سایر کشورها از جمله، هند و چین بهتر است، اما قیمت لوازم التحریر در کشور ما نسبت به چین بالاتر است؛ که این نیز به علت عدم حمایت دولت است و اینکه دولت سایر کشورها به صادرکنندگان خود یارانه می‌دهند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور در پاسخ به این پرسش که، چرا اقبال دولت نسبت به لوازم التحریر تولید داخل کمتر است؟، گفت: این موضوع برمی‌گردد به مامور خریدی که اجناس را از بازار خریداری می‌کند زیرا، طبق بررسی‌های صورت گرفته بر مبنای مصوبه‌ خرید لوازم التحریر توسط ادارات دولتی، مطلبی که در فاکتور نوشته می شد با واقعیت متفاوت بوده است. مدیر مجموعه باید این موضوعات را کنترل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او بیان کرد: از دولت جدید خواستارم، قوانین بانک مرکزی اصلاح شود تا بتوانیم مواد اولیه برای تولید لوازم التحریر را در کوتاه‌ترین زمان وارد کنیم و در چرخه تولید قرار دهیم و از اداره برق، آب و حمل و نقل تقاضا دارم که مشکلات قطعی برق و آب رفع شود، زیرا به کارخانجات خسارات زیادی وارد می کند. همچنین بر روی قیمت مواد پتروشیمی نظارت شود که قیمت آن هم نوسانی نداشته باشد.

کد خبر 438825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =