۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
روند دوگانه بورس‌های جهانی

شاخص های بورسی در آسیا قرمز پوش و در اروپا و آمریکا سبز پوش شدند.

به گزارش صدای بورس، با توجه به اثبات کارایی واکسن در کاهش مرگ و میر کرونایی، بسیاری از شرکت ها در جهان کارکنان خود را به واکسیناسیون ترغیب می‌کنند و این کار هم از طریق تشویق و هم تنبیه در حال اجراست.

پیش بینی می‌شود گزارشات فصلی سود و زیان شرکت های بزرگ بورسی بیانگر رشد خوبی در سودآوری آن ها باشد. بسیاری از شرکت ها تصمیم گرفته اند کارکنان خود را در ماه های پایانی سال جاری برای بازگشت حضوری به محیط کار فرا بخوانند.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۸۱۴.۳۹ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۲ درصد صعود تا سطح ۴۴۸۱.۷۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۱۲ درصد افزایش در سطح ۱۵ هزار و ۱۷۹.۷۵ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

زلزله در بورس‌های آمریکا و اروپا


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۲۷.۴۸ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۲۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۶۵۱.۷۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۵۹ درصدی در سطح ۶۶۲۲.۵۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۱۴ درصد بالا رفت و به ۸۷۳۳.۷۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۶۲ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۳۲۳.۳۴ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۴۶ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۶۶۷.۵۷ واحد بسته شد.

به گزارش ایسنا، در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۱.۲۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۰۷.۷۰ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۵۸ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۴۶۰.۲۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 438706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =