با نگاه به چشم ها، بیماری کلیوی را بشناسید

گاهی اوقات تغییراتی در چشم افراد رخ می دهد که آنها این موضوع را به هیچ وجه جدی نمی گیرند، در حالی که این تغییرات نشانه های بیماری کلیوی هستند!

احتمالاً تصور می کنید که کلیه های شما به درستی کار می کنند و به احتمال زیاد از بیمار بودن آن ها بی خبر هستید.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ( CDC )، علیرغم این که یکی از علل اصلی مرگ و میر در دنیا بیماری های کلیوی است، بیماری اکثر افرادی که مشکلات مزمن کلیوی دارند تشخیص داده نمی شوند. به این دلیل است که علائم این بیماری همیشه قابل توجه نیست.

به همین دلیل مهم است که همه علائم را بشناسید، به خصوص نشانه هایی که می توانند در چهره شما پنهان شوند.

چشم های پف کرده خبر از مشکل کلیه می‌دهند

اگر متوجه شدید که چشم های شما پف کرده است، کلیه های خود را چک کنید چراکه پف چشم می تواند نشانه اولیه بیماری کلیوی باشد. کلیه ها مسئول تصفیه مواد زائد بدن ما هستند و وقتی آسیب ببینند، توانایی آن ها در انجام این کار دچار مشکل می شود. "هنگامی که کلیه ها قادر به خوب کار کردن نیستند، توانایی آن ها برای ادامه دادن به فرایند فیلتراسیون کاهش می یابد، به همین دلیل پروتئین به جای ذخیره در بدن شروع به نشت از طریق ادرار می کند." "از دست دادن پروتئین بدن منجر به ذخیره مایعات و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفات در اطراف چشم می شود، که باعث ایجاد پف در اطراف چشم می شود."

نشانه چشم های بیمار کلیوی

چشم های پف کرده ناشی از مشکلات کلیوی دارای ویژگی های خاصی است. پف چشم ها همچنین می توانند نشانه مسائل نگران کننده دیگری مانند استرس، کم خوابی یا حساسیت باشند. به همین دلیل مهم است بدانید که پف چشم در اثر بیماری کلیوی چه ویژگی هایی دارد. اگر مشکل از کلیه باشد؛ چشم های متورم، خشک و تحریک شده به نظر می رسند. اگر چشم های شما در هنگام صبح ورم دارند، اغلب نشانه ای از این است که کلیه های تان دچار مشکل شده اند.


بیشتر بخوانید:

وقتی خرس فوتبال بازی می‌کند + فیلم


علامت بیماری کلیوی علاوه بر پف چشم

همچنین اگر به بیماری کلیوی مبتلا باشید، علائم دیگری را نیز مشاهده خواهید کرد. در حالی که اغلب یکی از اولین علائم بیماری کلیوی پف چشم است، بعید است که تورم چشم تنها علامتی باشد که شما تجربه می کنید. او می گوید ممکن است در نقاط دیگری، مانند دست ها و پاها، متوجه تورم شوید.

سایر علائم شامل خستگی، کاهش اشتها، حالت تهوع صبحگاهی، تغییر رنگ ادرار یا ادرار کف دار، خشکی یا خارش پوست، گرفتگی عضلات و درد در ناحیه کمر و پایین شکم است. در صورت مشاهده هر یک از این علائم در کنار پف چشم باید با پزشک خود در مورد بیماری های کلیوی مشورت کنید. "کلیه های شما یکی از مهمترین نقشها را در حفظ زندگی شما ایفا می کنند." در صورت مشاهده پف چشم و علائم دیگر با پزشک مشورت کنید و کلیه های خود را چک کنید.

عوارض بیماری های کلیوی

بیماری های کلیوی می توانند عواقب جدی طولانی مدت ایجاد کنند. برخی از بیماری های کلیوی قابل درمان هستند، اما تشخیص زودهنگام تنها چیزی است که عوارض این بیماری ها را کاهش می دهد. "بیماری کلیوی در مرحله اولیه قابل درمان است اما اگر هر بیماری کلیوی به مرحله پیشرفته خود برسد، می تواند برای شما به یک وضعیت تهدید کننده زندگی تبدیل شود.

" بیماری های مزمن کلیه "تقریباً می توانند بر تمام اعضای بدن شما تأثیر بگذارند"که این امر منجر به عواقب جدی طولانی مدت می شود. این عواقب شامل بیماری های قلبی، مشکلات بارداری، کاهش سطح خود ایمنی و کم خونی است. همچنین ممکن است هنگامی که بیماری بدون درمان به حد زیادی پیشرفت کند، کلیه های خود دچار آسیب های جبران ناپذیری شوند، و برای زنده ماندن مجبور به انجام دیالیز یا پیوند کلیه شوید.

به گزارش نمناک، اگر کلیه های شما به درستی کار نکنند، تمام مواد زائد شروع به تجمع در خون شما می کنند و شما به شدت بیمار خواهید شد. عواقب طولانی مدت مرتبط با بیماری های کلیوی شامل فشار خون بالا، ضعف استخوان ها، تنگی نفس، کم خونی، آسیب عصبی و مشکلات قلبی است، اگر علائم اولیه بیماری کلیوی را مشاهده کرده اید باید بدون تاخیر به دنبال درمان بروید. "

کد خبر 438692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =