عرضه ترکیبی در بورس اجرا نمی‌شود/ اولویت وزیر، شفافیت و اعتمادسازی است

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: شرکت‌های موجود در بورس تهران دارای ریسک کمتری هستند بنابراین فعلا در بورس تهران استفاده از روش ترکیبی عرضه اولیه احساس نیاز نشده است.

به گزارش صدای بورس ؛ علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار صدای بورس که بورس تهران از روش عرضه ترکیبی استفاده خواهد کرد یا خیر گفت: شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند از لحاظ بنیادی دارای ریسک کمتری هستند .

وی افزود: بنابراین به‌صورت روش ترکیبی که ابتدا باید سهامداران حرفه‌ای قیمت را تأیید کنند و عرضه شود، اجرا نخواهد شد و این روش مخصوص حوزه‌ای است که شرکت دارای ریسک است یعنی شرکت‌هایی که به‌صورت پروژه‌ هستند و آینده آنها مناسب با سیکل‌های اقتصادی و شرایط بازار، محصولات و خدماتشان ابهام بیشتری دارد بنابراین در بورس تهران فعلا استفاده از این روش نیاز نشده است و روش عرضه همان بوک بیلدینگ است.


بیشتر بخوانید : "فسبزوار" بازارگردانی می شود


وی درخصوص اینکه فکر می‌کنید اولویت‌های وزیر جدید اقتصاد چه باید باشد، گفت: از جمله اولویت‌های بازار سرمایه شفافیت حداکثری، ایجاد سازوکارهای نقدشوندگی و اعتمادسازی ببیشتر است که وزیر جدید نیز به این موارد اشاره کردند و همچنین کمک به تأمین مالی در حوزه تولید یعنی همگی وظیفه داریم نقدینگی که به واسطه رشد پایه پولی در کشور ایجاد شده است به سمت بازار سرمایه هدایت شود تا به حوزه تولید کمک کند.

محدودیت فنی ساعات معاملاتی بورس ایران را کمترین دنیا کرده است

صحرایی درباره لغو خرید خودکار عرضه اولیه ها که البته  تنها در برخی کارگزاری ها انجام شده است، گفت: رابطه بین سرمایه‌گذاران و کارگزاری، رابطه‌ای تعریف شده است و برخی کارگزاری‌ها اقدام به خرید عرضه اولیه به‌صورت اتوماتیک برای سرمایه‌گذار می‌کردند در حالی که از لحاظ حقوقی باید مشتری درخواست داده باشد. تشخیص کارگزار این بوده که یا ظرفیت نداشته که این را انجام دهد یا خود را از لحاظ ادعاهای احتمالی بعدی که با مشتری داشته پوشش داده است.
مدیر عامل بورس تهران در پاسخ به این پرسش که علت تغییر ساعت معاملات صندوق های ETF چیست، گفت: تقاضای مردم این بود که براساس NAV مشخص شده معامله داشته باشند بنابراین فرصتی بیشتری داده شد تا افراد بتوانند معاملات صندوق‌ها را داشته باشند.

۱۵ درصد سهام "فسبزوار" عرضه شد
مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران درخصوص عرضه اولیه شرکت پارس فولاد سبزوار گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع معدنی کشور است که به‌عنوان پانصد و هشتاد و نهمین شناسنامه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران صادر شده است و ۱۵ درصد سهام این شرکت عرضه و ارزش کل شرکت۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با کشف قیمت انجام شده است و ۱۸۷۰میلیارد تومان ارزش معاملات امروز(۱۵درصد) است.

کد خبر 438640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • نریمان IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    لطفا فقط روش ثبت سفارش عرضه های اولیه را بفروشید و روش ترکیبی را فرابورس هم کنار بگذارد با تشکر
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    تعداد صندق ها محدود هستند و به راحتی با شرکتی که میخواد عرضه بشه زد و بند میکنن وقیمت الکی بالا می‌برند .صندق ها چنان مخفی کاری میکنن که سهام خریداری شده هم لو نمیدن
  • رضا IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    تا دامنه نوسان حذف نشود این بورس بورس نشود
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    سلام لطفا به مدیر عامل محترم بفرمایید برای درخواست خودکار از طرف سهامدار انجام می شود یعنی توافقنامه را سهامدار قبول می کند که خرید خودکار را تیک می زند تا کارگزار بتواند در زمان عرضه اولیه خرید انجام بدهد اگر هر وقت نخواست خرید خودکار را لغو می کند
  • م IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام علیکم خسته نباشید مسئولان سهام عدالت و آقای ریٔسی مرد میدان مرد عمل از جنس همین مردم مرد انقلابی خواهشمندم سهام عدالت فروشندکان از سال ۹۹ پیگیری کنید واریز بشه شما را به خانم فاطمه زهرا (ع) قسم میدم واریز فروش سهام را واریز کنید بخدا گرونی امانمان را بریده این چندر کاز پول سهام از واجب واجبتر نیازمونه شمارا را به حضرت ابولفضل العباس واریز کنید ... چرا پست های من اشتراگ نمیزارید اخه؟؟؟؟ بقران مجید پیش خوانواده هم شرمنده ایم مدام خواهشمندم رسیدگی کنید آقای ریس جمهور محترم انقلابی آقای ریًسی ریس مجلس نمایندگان عزیز ریس قوه قضائيه لطفا ورود کنید پول فروش سهام واریز بشه ممنون