انتظار روزهای مثبت بازار در پایان شهریورماه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:بهترین محرک این روزهای بازار می‌تواند اخبار مثبت از روند افزایش سود شرکت‌ها و آمار تولیدات، فروش‌ها و افزایش درآمد شرکت‌ها باشد.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ باتوجه عدم تغییر محسوس در پارامترهای ارزشگذاری و نرخ ارز، بازار احتمالا متعادل رو به مثبت باشد.

محسن بهشتی نامدار، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار روز یکشنبه در ادامه اظهارات غیرکارشناسانه به گوش رسیده از سمت مجلس شورای اسلامی به جهت حمایت از بعضی صنایع با کاهش شدید تقاضا مواجه شد.

وی افزود: صحبت‌های از جنس قیمت‌گذاری دستور در محصولاتی مانند سیمان و فولادی به جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌های نامتعارف و سفته بازانه، اما اثر این صحبت‌ها با چشم‌انداز منفی شرکت‌ها برای فعالیت و فروش محصولات در بازار سیمان و محصولات فولادی روبرو شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: عرضه سهام در بازار امروز نسبت به روزهای گذشته تغییر محسوسی نداشت، اما کاهش تقاضا و مشخص نبودن اثرات سود و زیانی آن بر روی شرکت‌ها و نیز شرایط آینده شرکت-ها باعث منفی بازار امروز شد.


بیشتر بخوانید:


بهشتی نامدار عنوان کرد: تغییرات اندک و منفی دلار نیز می‌تواند از دیگر دلایل منفی بازار باشد؛ چرا که دلار در تابستان امسال به مانند دماسنج اقتصادی کشور عمل کرده و تجربه جلسات معاملاتی برگزار شده در تابستان امسال نشان داده است با مثبت شدن دلار بازارها مثبت و با منفی شدن آن بازارها منفی می شوند؛ بنابراین کاهش دلار و انتظارات در خصوص کاهش نرخ تسعیر ارز نیز به کاهش تقاضا در بازار امروز دامن زد.

به گفته وی در پایان بازار با صحبت‌های وزیر صمت در خصوص مکانیز کارایی بازار و نیز کمک به نیروهای اصلی عرضه و تقاضا و نیز حمایت از بازارسرمایه، بازار اندکی حمایت شده و آخر بازار نمادها پر حجم تر نسبت به ابتدای بازار معامله شدند.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: با توجه به توضیحات فوق، عدم تغییر محسوس در پارامترهای ارزشگذاری، منفی نرخ ارز، بازار احتمالا متعادل رو به مثبت باشد و در صورت ادامه روند منفی، منفی آن پرحجم و سنگین نخواهد بود؛ به گونه‌ای که با اندک تقاضا امکان مثبت شدن بازار در نمادها وجود داشته باشد.

بهشتی نامدار اظهار داشت: بهترین محرک این روزهای بازار می‌تواند اخبار مثبت از روند افزایش سود شرکت‌ها و آمار تولیدات، فروش‌ها و افزایش درآمد شرکت‌ها باشد. همچنین با رسیدن به پایان شهریورماه پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش سود در عملیات شرکت‌ها مجددا داغ شده و مثبت شدن بازار در روزهای پایانی شهریور ماه دور از انتظار نیست.

کد خبر 438477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =