۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
یوان، دلار را پایین کشید

افزایش تقاضا برای یوان موجب کاهش قیمت دلار شد.

به گزارش صدای بورس، تورم چین در ١٢ ماه منتهی به آگوست به مثبت ۰.۸ درصد رسید.

این نرخ تورم که ۰.۲ درصد کمتر از تورم ماه قبل و ۰.۱ درصد بیشتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم حمل و نقل قرار گرفته که تورم آن به مثبت ۵.۹ درصد افزایش پیدا کرده است. این کمترین تورم ثبت شده پنج ماه اخیر در چین بوده است. مواد غذایی با تورم منفی ۰.۸ درصدی اصلی ترین عامل کاهنده تورم بوده است.تورم فرهنگ و آموزش ۳.۰ درصد و آب و برق ۱.۱ درصد اندازه گیری شده است.


بیشتر بخوانید:

تحلیل صعود و نزول دلار


شاخص دلار (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۰۷ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۰ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۴۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۶ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۲ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۵۱ درصد کاهش به ۱۰۹.۷۰۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۵۵ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 438342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =