۲گانه بهبود معاملات بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش دامنه نوسان و ساعت معاملات از اصلی ترین اقداماتی هستند که می‌توانند به شدت روند معاملات بورس را تحت تاثیر خود قرار دهند و زمینه‌ساز رشد معاملات این بازار باشند.

به گزارش صدای بورس؛ حسین عبدی، یک کارشناس بازار سرمایه به نوسان حاکم در معاملات بورس اشاره کرد و گفت : جستجو برای یافتن علت بازگشت رشد به معاملات بورس به دوران قبل از انتخابات ریاست جمهوری باز می گردد که این بازار به دلیل ابهامات موجود افت زیادی را تجربه کرد.

وی گفت: افت زیادی که بازار سهام طی سال ٩٩ و ابتدای سال ۱۴۰۰ تجربه کرد منجر به جذابیت سرمایه گذاری در این بازار نسبت به سایر بازارها شد.

عبدی اظهار داشت: چالش موجود در بازار دلار و عدم جذابیت بازارهای موازی برای سرمایه گذاری باعث ورود سرمایه های پارک شده در بیرون از بورس به این بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه سودسازی مناسب شرکت های بنیادی را ناشی از افزایش قیمت های جهانی و نیز نرخ دلار دانست و گفت: بسیاری از سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در سهام شرکت های بزرگ و شاخص ساز پیش رفتند و همین امر منجر به رشد بازار از خرداد ماه تا کنون شده است.


بیشتر بخوانید:


وی به استقبال بازار از سهام شرکت های کوچک تاکید کرد و افزود: با توجه به ورود قابل توجه نقدینگی و افزایش ارزش معاملات روزانه به بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان، اکنون پس از رشد سهام شرکت‌های بزرگ در بازار شاهد هدایت نقدینگی به سمت شرکت های کوچک و متوسط هستیم و سهام این شرکت‌ها با استقبال بیشتری نسبت به سهام شرکت های بزرگ مواجه شده اند.

عبدی با اشاره به اینکه بازار اکنون از لحاظ نرخ دلار، مولفه های بنیادی و اقتصاد کلان محتاط تر به آینده نگاه می کند، ادامه داد: با توجه به اینکه سهام شرکت های کوچک از روند صعودی بازار جا مانده اند و رشد چندان زیادی را تجربه نکردند؛ بنابراین هدایت نقدینگی به سمت سهام این شرکت ها پیش رفته است.

به گزارش ایرنا ؛این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با وجود پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری ایران اما همچنان برخی از ریسک ها معاملات بازار را مورد تهدید قرار دادند، گفت: این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت شاهد سیاست های انقباضی در دولت جدید باشیم، بازار ممکن است در صورت افزایش نرخ بهره بانکی و کنترل قیمت دلار با چالش هایی مواجه شود که این اتفاق کوتاه مدت خواهد بود و نمی تواند چندان تاثیر بلندمدتی را در بازار داشته باشد.

کد خبر 438282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =