۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
مشمولان دنبال معافیت، بخوانند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تنها سایت مجاز ارائه دهنده شرایط برای معافیت خدمت مقدس سربازی، سایت فرهنگی سرباز وظیفه عمومی ناجاست.

به گزارش صدای بورس، یکی از مهمترین چالش‌های پسران، خدمت مقدس سربازی است که برخی‌ها آن را ضروری و برخی نیز مدعی هستند که انجام خدمت سربازی باعث عقب افتادگی فرد در زندگی می‌شود و در این مدت بسیاری از شانس‌های موجود که درب خانه جوانان را می‌زند به دلیل دست و پا گیری خدمت سربازی از دست می‌روند.

در این بین برخی‌ها هم هستند که به دنبال راهی برای به اصطلاح پیچاندن خدمت سربازی بوده و به هر دری می‌زنند تا از انجام خدمت معاف شوند، از طرفی در زمان اعزام به خدمت مقدس سربازی همه جوانان به دنبال مطلع شدن از قوانین سربازی هستند و بخش معافیت این قانون از پرمخاطب‌ترین بخش‌هایی است که مشمولان خدمت به سراغ آن می‌روند.

معافیت از خدمت دغدغه‌ای است که هر جوانی به هر دری می‌زند تا به آن دست پیدا کند، حال برخی از راه قانونی و مجاز و عده‌ای هم با روش‌های غیر قانونی و دور زدن قوانین.

اگر در دنیای وب جمله «سایت‌های مشاوره معافیت از خدمت سربازی» را جست و جو کنید صفحات مختلفی به رویتان باز می‌شوند که هر کدام از آن‌ها مسائل مختلفی را برای معافیت مشمولان مطرح کردند؛ اما سوال مهم این است که آیا این سایت‌ها مجاز به فعالیت هستند و یا اینکه مطالب مندرج در آن‌ها آیا دارای اعتبار و مجوز از سوی مراجع رسمی است یا خیر؟

مطالبی اعم از معافیت بینایی، شنوایی، کفالت والدین، معافیت‌های پزشکی مختلف و ... در این سایت‌ها عنوان شده که مشمولان پس از مراجعه به این سایت‌ها و یک دور مرور این موارد وسوسه می‌شوند تا یکبار هم که شده یکی از این مسائل را که به خصوصیاتشان نزدیک است پیگیری و شانس خود را برای معاف شدن از خدمت سرباز امتحان کنند.

بارها این اتفاق پیش آمده که افرادی با مراجعه به این سایت‌ها مورد کلاهبرداری واقع شده و به بهانه معافیت مبالغ کلانی را به افراد ناشناس که خود را مشاور آنلاین معرفی می‌کنند پرداخت و در ادامه نه تنها از خدمت سربازی معاف نشدند بلکه داراییشان را نیز از دست دادند.

فرد برای دریافت مشاوره معافیت خدمت سربازی به این سایت‌ها مراجعه می‌کند وپس از انجام اقداماتی به صفحات ناشناس وارد و در یک آن و با کلیک گزینه‌ای حساب بانکیشان تخلیه می‌شود.

سودجویان با طراحی صفحات فیشینگ در تمام موارد سعی در فریب کاربران را دارند و از این رو یکی از موضوعات بحث معافیت از خدمت سربازی است که مجرمان سایبری به دنبال کلاهبرداری از جوانان در این حوزه هستند.


بیشتر بخوانید:


آیا سایت‌های مشاوره معافیت از خدمت سربازی رسمیت دارند؟

برای پیگیری این موضوع که آیا این سایت‌ها دارای اعتبار و مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح است یا خیر؟ به سراغ امیر رحیمی پور رفتیم.

کدام سایت ارائه مشاوره معافیت خدمت معتبر است؟

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلحاظهار کرد: تنها سایت مجاز ارائه دهنده شرایط برای معافیت خدمت مقدس سربازی، سایت فرهنگی سرباز وظیفه عمومی ناجا است.

به گفته رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به غیر از این سایت هیچ یک از سایت‌هایی که با این عنوان در حال فعالیت هستند، از نظر ستاد کل نیروهای مسلح دارای اعتبار و صلاحیت نیستند و احتمال دارد که افراد با راه اندازی اینگونه سایت‌های سعی در کلاهبرداری از جوانان را داشته باشند.

با توجه به صحبت‌های رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح مشخص شد که بسیاری از این سایت‌هایی که با عنوان ارائه دهنده مشاوره برای بحث معافیت از خدمت به هیچ عنوان دارای اعتبار و صلاحیت نیستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این موضوع نظارت و رصد هر چه بیشتر و بهتر والدین را می‌طلبد تا از کج روی فرزندان خود جلوگیری کنند تا در ادامه گرفتار کلاهبرداران نشوند.

کد خبر 438272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =