۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
یوآن، دلار را بالا برد

ارزش دلار پس از انتشار خبر کاهش ذخایر ارزی چین، بالا رفت.

به گزارش صدای بورس، پس از ۱۱ ماه، روند صعودی ذخایر طلا و ارز چین متوقف شده و آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با سه میلیارد دلار کاهش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۲۳۲ میلیارد دلار رسیده است.

در ماه های اخیر چین با اجرای سیاست های سخت‌گیرانه از خروج منابع ارزی تا حد زیادی جلوگیری کرده بود. تا پایان این ماه چین دارای ۱۱۳.۶۹ میلیارد دلار ذخایر طلا نیز بوده است که در مقایسه با ماه قبل ۶۸۰ میلیون دلار کمتر شده است.

شاخص دلار (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۱۷ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۸ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۳۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۵ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۵ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۱۰.۲۱۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۶ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 438237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =