خبر خوش برقی بورسی سخنگوی صنعت برق/ بورس به کمک فولادی ها می‌آید

سخنگوی صنعت برق از اتمام خاموشی صنایع از اول شهریور خبر داد.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ فولادی ها برای حل مشکل برق به دنبال داشتن یک منبع مستمر و مطمئن برق هستند تا تولیدات صنعتی این شرکت ها به شکل ادامه دار وارد بازار مصرف شود.
ایجاد نیروگاه برقی به ظرفیت بیش از ۱۰ هزار مگاوات برق، برنامه مشترک وزارت نیرو، وزارت صمت و فولادی هاست. تولید برق و تامین نیاز صنایع به طور قطع فشار به سایر نیروگاه ها را کاهش می دهد و از میزان خاموشی ها می کاهد.

امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در ارتباط با آخرین وضعیت احداث نیروگاه ۱۰ هزار مگاواتی شرکت های معدنی فولادی در گفت و گو با صدای بورس اظهار کرد: حوزه سیمان و فولاد ۵۴ درصد کل دیماند قراردادی حوزه صنعت را دارد. در مواقع کمبود برق، وزارت نیرو ترجیح می دهد برق این ۲ حوزه را محدود کند که باعث اعتراضات بسیاری شده است.
وی افزود: کمبود برق موجب کاهش فروش شرکت های زنجیره معدن در بورس شده است که در ماه گذشته کاهش فروشی در حدود ۳۵۰ میلیون دلار داشتند و افت فروش شرکت‌های فولادی در ۵ ماه گذشته در حدود ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.

صباغ بیان کرد: شرکت‌های فولادی برای جبران افت تولید، الزامی به نام تامین برق دارند و برای جبران افت تولید و ادامه رشد سرمایه گذاری نیازمند سرمایه گذاری در صنعت برق و احداث نیروگاه هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: فولادی‌ها در چشم انداز ۵ ساله به ۱۱ هزار مگاوات سرمایه‌گذاری برق رسیده‌اند که به سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری نیاز دارند.

صباغ گفت: پیش بینی می شود در هفته جاری متن تفاهم نامه بین وزارت صمت و نیرو برای احداث نیروگاه ۱۰ هزار مگاواتی نهایی شود و در هفته آینده قابلیت امضاء بین دو وزارت خانه را خواهد داشت.

بازار سرمایه به کمک فولادی ها می آید؟

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق هم ضمن اشاره به ایجاد نیروگاهی با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار مگاوات در گفت و گو با صدای بورس اظهار کرد: صنعت برق، صنعتی سرمایه‌بر است و منابع دولتی و بانک ها به تنهایی نمی تواند فرصت های لازم را برای سرمایه گذاری مورد نیاز فراهم کند.
وی افزود: هماهنگی‌هایی برای ایجاد نیروگاهی با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار مگاوات شده است. به طور قطع این ظرفیت با ۱۵ هزار مگاوات نیز می تواند افزایش یابد.
رجبی مشهدی گفت: بورس یکی از فرصت های بسیار مناسب برای توسعه سرمایه گذاری در بخش های نیروگاهی است. اگر بورس به کمک صنایع انرژی بر کشور از جمله فولاد بیاید می تواند روند احداث ۱۰ هزار مگاوات برق را تسریع کند و میزان تولید شرکت ها افزایش یابد.
سخنگوی صنعت برق گفت: خبر خوش به صنایع آنکه از اول مهر محدودیت برق صنایع حذف و امکان تامین برق این صنایع فراهم می شود.
وی گفت: خشکسالی بی سابقه و دمای زیاد منجر به این شد که در طول تابستان در تامین برق به مشکل بر بخوریم و نتوانستیم بدون خاموشی از این تابستان عبور کنیم.

کد خبر 438117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =